A 2022-es is rekordév lesz az értékesítés szempontjából, ugyanis az év első hét hónapjában már 1446 millió értékesített szálnál tartunk.
Megállás nélkül nő a hevítéses dohánytermékek fogyasztása Magyarországon, miközben a hagyományos cigaretták piaca lassú mértékben, de zsugorodik, derül ki a Szabályozott Tevékenységek Felügyeleti Hatósága (SZTFH) adataiból. A 24.hu által kikért statisztikák szerint a Magyarországon 2019 áprilisától ismert hevítéses dohánytermékek értékesítése hónapról hónapra egyre magasabb számokat produkál.
Amíg 2020 januárjában 38,3 millió szál hevítésre szánt dohányterméket adtak el a dohányboltokban, 2022 júliusára már ennek a közel hatszorosát, 229,3 millió szálat.
Éves összevetésben is rendkívül szembetűnő a növekedés. 2020-ban 802 millió, 2021-ben pedig majdnem dupla ennyi, 1594 millió szál hevítésre szánt dohánytermék fogyott Magyarországon. Az már most kijelenthető, hogy a 2022-es is rekordév lesz az értékesítés szempontjából, ugyanis az év első hét hónapjában már 1446 millió értékesített szálnál tartunk.
Ami a hagyományos cigaretták piacát illeti, ha drasztikus mértékben nem is, de tendenciaszerűen csökken azok fogyasztása itthon. Ebbe a trendbe illeszkedik a finomra vágott fogyasztási dohány piaci helyzete is, ugyanis hasonlóan a hagyományos cigarettához, ezt a termékkört is egyre kevésbé vásárolják a magyarok a dohányboltokban. További részletek a teljes cikkben