Túl magas növekedési hormon-szinteket mértek a KFC beszállítóinak csirkéiben.
Profitfigyelmeztetést adott ki tegnap a KFC tulajdonosa, az amerikai Yum! Brands, ráadásul az is kiderült, hogy a céget nagy bajba keverő kínai csirkebotrány még a vártnál is erősebben lerontotta a cég eredményeit a tavalyi negyedik negyedben – a vállalat árfolyama nem meglepő módon 6 %-ot zuhant a kereskedés után – írja a napi.hu portálja.
A Yum forgalmának nagyjából felét teszi ki a kínai régió, ahol főként KFC éttermei vannak - ezek forgalmára azonban pusztító hatással volt, hogy december elején a sanghaji élelembiztonsági hivatal eljárást indított, mivel túl magas növekedési hormon-szinteket mértek a KFC beszállítóinál. A csirke-gyorsétterem problémái ráadásul átterjedtek a többi Yum márkára, így a Pizza Hutra is.
Kínai népszerűségét mindkét gyorsétterem-hálózat annak köszönhette, hogy a tudatosabb fogyasztók körében jobb minőségűnek tűntek a helyi lehetőségeknél.
A vizsgálat ezért egy valódi PR-katasztrófával ért fel.