• nátha
    • Kutatók vizsgálják komolyan, létezik-e férfinátha?

      Kutatók vizsgálják komolyan, létezik-e férfinátha?

    • A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

      A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

    • Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

      Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

  • melanóma
    • Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

      Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

    • Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

      Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

    • A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

      A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

  • egynapos sebészet
    • Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

      Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

    • A kecskeméti kórház orvosa lett az Egynapos Sebészeti Tagozat elnöke

    • Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

      Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

Hormon a csirkében: dagad a botrány

Lapszemle Forrás: Napi Gazdaság

Túl magas növekedési hormon-szinteket mértek a KFC beszállítóinak csirkéiben.

Profitfigyelmeztetést adott ki tegnap a KFC tulajdonosa, az amerikai Yum! Brands, ráadásul az is kiderült, hogy a céget nagy bajba keverő kínai csirkebotrány még a vártnál is erősebben lerontotta a cég eredményeit a tavalyi negyedik negyedben – a vállalat árfolyama nem meglepő módon 6 %-ot zuhant a kereskedés után – írja a napi.hu portálja.

A Yum forgalmának nagyjából felét teszi ki a kínai régió, ahol főként KFC éttermei vannak - ezek forgalmára azonban pusztító hatással volt, hogy december elején a sanghaji élelembiztonsági hivatal eljárást indított, mivel túl magas növekedési hormon-szinteket mértek a KFC beszállítóinál. A csirke-gyorsétterem problémái ráadásul átterjedtek a többi Yum márkára, így a Pizza Hutra is.

Kínai népszerűségét mindkét gyorsétterem-hálózat annak köszönhette, hogy a tudatosabb fogyasztók körében jobb minőségűnek tűntek a helyi lehetőségeknél.
A vizsgálat ezért egy valódi PR-katasztrófával ért fel.