• nátha
    • A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

      A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

    • Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

      Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

    • Tudományos bizonyítékok támasztják alá a húsleves gyógyerejét

      Tudományos bizonyítékok támasztják alá a húsleves gyógyerejét

  • melanóma
    • Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

      Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

    • Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

      Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

    • A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

      A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

  • egynapos sebészet
    • Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

      Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

    • A kecskeméti kórház orvosa lett az Egynapos Sebészeti Tagozat elnöke

    • Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

      Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

Hosszúra nyúlt betegszállítás

Lapszemle Forrás: Új Néplap

A Szolnoktól nem nagy távolságra, harmincöt kilométerre fekvő Fegyvernekre kellett elvinnie egy 94 éves asszonyt nemrég egy betegszállító cégnek. A kalandos körülmények közötti út azonban meglehetősen hosszúra sikeredett: több mint hat óra alatt vitték végül haza az asszonyt.

- Egy beteggel soha nem indul el cégünk kilenc személyes, fekvő betegeket is szállító autója. Nem titok: kilométerenként 110 forintot fizet az Országos Egészségbiztosítási Pénztár a betegszállítás után. Ha viszont csak egy-két utassal kelünk útra, ez a kilométerdíj csak 88 forint. Ennyiből veszteséget termelünk, jól felfogott érdekünk hát, hogy összevárjuk a betegeket — magyarázza az esetet a Patrocinor Kft. ügyvezetője, Tóth László.

Mint hozzátette, aznap művesekezelteket is szállítottak. Mire mindenki végzett, eltelt pár óra, késve indultak Fegyvernek felé. Ráadásul sajnos az egyik betegük rosszul lett, mentőt kellett hívni hozzá, időbe telt, míg őt az orvos ellátta, és végre ismét elindulhattak.

- Szerencsétlen balesetek összjátéka jellemezte azt a napot — meséli tovább a cégvezető. - Fegyvernek közelében lerobbant az autónk. Azonnal felhívtuk a közelben dolgozó társcégeket, de sajnos nem tudtak segíteni. Végig kellett gondolni ekkor, melyik a célszerűbb: a tartalék autónkat elindítani Szolnokról, a telephelyről, vagy a térségben mozgó személyautót a helyszínre rendelni. Aznap igen meleg volt, a hőség miatt a gyorsabb megoldást választottuk: a személykocsit kértük, ez vitte haza Etelka nénit.

Mint kiderült, a cégnek három autója van, s bár nem öregek, de sok kilométer van bennük, legalább 500 ezer. Arra a kérdésre, hogy vásárolnak-e újat helyettük, hogy hasonló történések ne forduljanak elő, közölte, a cég ezt nem tervezi.

- Egy gépjármű nagyfelújítása is egymillió forint, még ennyi nyereséget sem tudunk kitermelni. Számításaim szerint 140-145 forintos kilométerpénzt kellene az OEP-nek utalnia ahhoz, hogy ne csak a legszükségesebb szereléseket tudjuk elvégeztetni. És ne higgye, hogy ezzel a problémával egyedül vagyunk: a legtöbb társcégnek hasonló, sokat futott autóik vannak, melyek még mennek, de bizony előfordulhatnak műszaki hibák azoknál is. Igen, sajnos máskor is lehet leállás, és bizony valóban sok idő eltelhet, mire a betegek hazakerülnek - összegzi a cég vezetője.