• nátha
    • Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

      Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

    • Tudományos bizonyítékok támasztják alá a húsleves gyógyerejét

      Tudományos bizonyítékok támasztják alá a húsleves gyógyerejét

    • Tízből csak három magyar fújja ki helyesen az orrát

      Tízből csak három magyar fújja ki helyesen az orrát

  • melanóma
    • Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

      Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

    • A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

      A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

    • Orvosi bravúr került a Guinness Rekordok Könyvébe

      Orvosi bravúr került a Guinness Rekordok Könyvébe

  • egynapos sebészet
    • A kecskeméti kórház orvosa lett az Egynapos Sebészeti Tagozat elnöke

    • Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

      Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

    • Egynapos sebészet: új szakmai kollégiumi tagozata van a területnek

      Egynapos sebészet: új szakmai kollégiumi tagozata van a területnek

Idén is várnák a többlettámogatást a betegszállítók

Lapszemle 2020.01.21 Forrás: sonline.hu
Idén is várnák a többlettámogatást a betegszállítók

Készülnek jelezni a Nemzeti Egészségbiztosítási Alapke­zelőnek, hogy szakmailag indokolt az 500 millió forintos támogatásnövelés.

A betegszállítók a minimálbér és a garantált bérminimum emelkedése, illetve a járműüzemeltetési költségek növekedése miatt 2020-ban közel 500 millió forint többlettámogatást tartanak indokoltnak - írta a sonline.hu.

– Hosszú időn át évente közel 6,2 milliárd forintot kaptak a hazai betegszállítók, így a 2018-as kétmilliárd forintos kormányzati tőkeinjekció a lehető legjobbkor jött az ágazatnak – mondta Bődör József, a kaposvári Pannon mentő ügyvezető igazgatója, aki egyben az Országos Betegszállító Szolgálat Egyesülés műszaki igazgatója. – Ezt tavaly további félmilliárddal toldották meg, ám 2020-ban egyelőre nem hallani újabb emelésről, így a betegszállításra szakosodott cégek egyelőre 8,7 milliárd forinttal kalkulálhatnak. A költségek az év elején megugrottak, elég ha csak a kötelező béremelésre vagy az üzemanyag drágulására gondolunk. Szervezetünk ezek hatásait felméri, s várhatóan még az első félév végén jelezzük a Nemzeti Egészségke­zelő Alapnak, hogy szakmailag indokolt az 500 millió forintos támogatásnövelés.

A kaposvári társaságnak 14 járműve nap mint nap úton van, s a szolgáltatás biztonságát két tartalék gépkocsi erősíti. Az elmúlt években biztosított pluszforrásoknak köszönhetően hat új járművet állítottak munkába, a legújabbat februárban veszik át. Bődör József szerint ideje volt a cserének: az egyik gépkocsi 931 ezer kilométert futott, s többet bő 700 ezer kilométernyi teljesítmény után nyugdíjaztak. Havonta átlag 5900 beteget visznek művese, illetve sugárkezelésre valamint az alapszállítási feladatok kötik le a csapatot. A kaposvári, a nagyatádi, a pécsi továbbá a szigetvári és a nagykanizsai kórházat keresik fel hetente többször, a cég havi üzemanyagköltsége csaknem 2,5 millió forint. Az év eleji gáz­olaj és benzindrágulás havi közel 50 ezer forinttal lökte meg a számlát. Továbbiak a cikkben

Legolvasottabb cikkeink