Az utóbbi évek tendenciáit látva a betegek gyakran teszik fel a kérdést, hogy kell-e nekünk ennyire drága egészségügy.
A gyógyítás a fejlődés élvonalában van, de nagyon megdrágult. Ezért ma már nemcsak innovatív megoldásokat keresnek a szakemberek, hanem az ellátást eredményessé, költséghatékonnyá és betegközpontúvá is akarják tenni. Erre az intelligens egészségügy megteremtése ad esélyt. Mit jelent ez a betegek és az intézmények számára? A hazipatika.com összeállítása.
A Deloitte tanácsadó multi elemzése szerint a változások legtöbbjének Magyarországon is tanúi lehetünk. A technológiai fejlődés - ha nem is olyan ütemben, mint a legfejlettebb országokban - nálunk is jól érzékelhető. A szakemberhiány teljesen egyértelmű, sőt a hozzáértő emberek nyugati elszívásának hatása miatt különösen erőteljes. A magánegészségügyi szolgáltatások terjedőben vannak, de igen drágák. Az egészségbiztosítók kínálata egyre szélesebb, ami a cafeterián keresztül a lakosság egyre szélesebb köréhez érhet el. A EESZT-rendszer bevezetésével igen komoly lépést tettünk orvosi adataink digitalizálása felé. Mindezek arra utalnak, hogy Magyarországon is elkerülhetetlenné váltak az új működési modellek, az ellátások újrafogalmazása és a hatékonysági intézkedések bevezetése. Különösen, hogy az utóbbi időben a költségvetésből inkább kevesebb, mint több jut egészségügyre. Ha pedig komolyan vesszük, hogy az egészségügy fejlődése globális folyamat, a kényszer különösen nagy, hiszen az egy főre jutó egészségügyi kiadás nálunk csak feleakkora, mint az EU fejlett országaiban. A részletes elemzés a teljes cikkben