A csaknem 200 ezer hívás több mint 60 százaléka volt inadekvát tartalmú. A szövetség emiatt jogi lépéseket fontolgat.
Jelentősen emelkedett a telefonos lelkisegély-szolgálatokhoz érkező hecc- és zaklató hívások száma az elmúlt egy évben. A hívások mintegy 60 százaléka inadekvát tartalmú, amibe beletartoznak a téves- illetve néma hívások is, az utóbbi egy évben azonban jelentősen emelkedett a hecc- és zaklató hívóknak a száma is. Ezek az emberek akár napjában 30-40 szer is tárcsázzák a szolgálatot, ezzel ellehetetlenítve a feladatát, hogy fogadja a krízisben vagy konfliktushelyzetben lévők hívását – hívta föl a figyelmet az Inforádióban Dudás Erika, Magyar Lelki Elsősegély Telefonszolgálatok Szövetségének alelnöke.
"Sokan szórakoznak, illetve az ügyelők türelmét próbálják ki, hogy meddig feszíthetik a húrt, és ez mindenkinek rossz" – fogalmazott.
Minden hívást fogadnak, a zaklatókat pedig nem áll módjukban szűrni, mondta az alelnök. Anonim módon segítenek a hívóknak, pontosan azért, hogy azokat a mélyproblémákat is el tudják mondani, amelyeket másoknak nem mondanák el.
A szövetség elnöksége emiatt fontolgatja a jogi lehetőség igénybevételét, hiszen a hecc- és zaklató hívók az állam közteherviselését rontják, jegyezte meg Dudás Erika, hozzátéve: azt latolgatják, hogy milyen módon tudják figyelmeztetni, esetleg perelni azokat, akik foglalják a vonalat, esetleg provokatív szándékkal hívják a szolgálatokat.