A feladatmegosztás, vagyis a hatósági és a minőségügyi ellenőrzés szétválasztása biztosítja a hatékonyabb működési rendszert.

Új alapokra helyezi az egészségügyi szakfelügyeleti rendszert az a rendelet, amelyet a kormány a közelmúltban fogadott el – olvasható az egészségügyért felelős államtitkárság honlapján. Az újítás célja a biztonságosabb betegellátás és a hatékonyabb egészségügyi ellátás kialakítása – írja a Magyar Hírlap – online.
A jövőben a szakfelügyelethez kapcsolódó hatósági feladatok az Országos Tisztifőorvosi Hivatal (OTH), míg a szakmai minőségértékelés és a minőségügyi támogató feladatok a Gyógyszerészeti és Egészségügyi Minőség- és Szervezetfejlesztési Intézet (GYEMSZI) hatáskörébe kerülnek – derül ki az egészségügyért felelős államtitkárság honlapján olvasható rendeletből. A kormány által elfogadott rendelettel tehát új alapokra helyezik az egészségügyi szakfelügyeleti rendszert.
Az OTH a jövőben a feladatok ellátásához szükséges személyi és tárgyi feltételek meglétét, az egészségügyi jogszabályok betartását, valamint a betegellátással kapcsolatos egyedi panaszokat vizsgálja. A minőségügyi felülvizsgálati rendszer esetében pedig szakterületenként vezetői hálózat alakul, melynek munkájában állandó megbízású minőségügyi szakfőorvosok is részt vesznek. Őket pályázat útján választják, a GYEMSZI pedig rendszeres módszertani képzést biztosít számukra.
Azt, hogy egy kórház megfelelően működik, több szempontból lehet vizsgálni. Egyrészt hatósági ellenőrzés útján, valamint a minőségi ellátás milyensége mentén, amit az egészségügyi ellátószervek egyénileg határoznak meg. Pávai kiemelte: jelen pillanatban a GYEMSZI végzi a 2012 óta állami fenntartású fekvőbeteg- és integrált járó- és fekvőbeteg-intézetek hatósági felügyeletét, emellett pedig fenntartja őket. Könnyen belátható, hogy a saját maga által működtetett helyeket nem ellenőrizheti hatóságilag ugyanaz a szerv.