• nátha
    • A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

      A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

    • Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

      Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

    • Tudományos bizonyítékok támasztják alá a húsleves gyógyerejét

      Tudományos bizonyítékok támasztják alá a húsleves gyógyerejét

  • melanóma
    • Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

      Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

    • Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

      Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

    • A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

      A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

  • egynapos sebészet
    • Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

      Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

    • A kecskeméti kórház orvosa lett az Egynapos Sebészeti Tagozat elnöke

    • Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

      Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

Jól jövedelmező receptírás

Lapszemle Forrás: Népszabadság Online

80 milliós büntetést kapott három gyógyszercég.

A kormányzat hiába szigorított az orvosok befolyásolásának szabályain, a gyógyszerfogyást „ösztönző" piaci trükkök továbbra is léteznek. A gyógyszerügyi hatóság az idén 80 millió forint büntetést szabott ki három gyógyszergyártóra, két tucat cég ellen még zajlik az eljárás. Ezúttal az Aramis Pharma, az Actavis Hungary Kft. és az Amgem Gyógyszer-kereskedelmi Kft. bukott 50 millió, 10 millió és 20 millió forintot - írja a Népszabadság.

A lapnak nyilatkozó, a promóciós gyakorlatot jól ismerő szakember szerint még a büntetéssel együtt is megéri ösztönözni az orvost arra, hogy egy adott terméket ajánljon a betegeknek. Orvosi közreműködés nélkül ugyanis a cégek képtelenek állni a sarat a gyógyszerpiacon.

Tavaly január óta 32 eljárás indult a gyártók helytelen promóciós gyakorlata miatt. Az érintett ügyekben a gyógyszerismertetés teljes palettáján fordultak elő szabálytalanságok, így a hatóság talált orvossal kötött színlelt szerződést, illetve tiltott nagy értékű ajándékot. A gyógyszerügyi hatóság szerint a kirótt büntetéseknek van visszatartó erejük. A lapnak nyilatkozó háziorvosok viszont állítják: alig-alig van már promóciós ajándék, illetve bevétel. A cégektől a tíz évvel ezelőtti összegeknek jó, ha négyöt százaléka jut el hozzájuk.

A cégek általában árbevételük 10–20 százaléka közötti összeget fordítanak marketingre, ennek a büdzsének a harmadát pedig kifejezetten az orvosságok promóciójára költik. Ha az orvost sikerült megnyerni, biztos a profit. Minél drágább egy szer, annál gyorsabban termelik vissza maguk az orvosok a gyártók által a saját befolyásolásukra költött összeget - írja a lap.

Elutasítják az általánosítást a gyógyszeripari szövetségek