A minőség, pontosság és a betegek iránti udvariasság a vezérelve a rendszeres bónusznak.
Az ország egészségügyi intézményei közül elsőként kapott tavaly családbarát munkahely elismerést az újbudai Szent Kristóf Szakrendelő. Sikerük receptje, hogy egy hosszú idő alatt felépített rendszer részeként évente két alkalommal kikapcsolódást segítő támogatást adnak a dolgozóiknak és rugalmas munkaidőt biztosítanak számukra – olvasható a magyaridok.hu portálon.
A Szent Kristóf Szakrendelő Újbudán, a Fehérvári úton található egy ötemeletes épületben. Négyszázötven ember – százötven orvos és háromszáz ápoló, asszisztens, irodai alkalmazott – dolgozik itt. Az önkormányzati fenntartású intézmény ellátási körzetébe összesen százötvenezren tartoznak.
„Sana patientem, non morbum” – áll a falon, ami annyit jelent, hogy a beteget gyógyítsd, ne a betegséget – magyarázza Kóti Tamás főigazgató, aki orvosként az egészségbiztosítás területéről érkezett az intézményhez tíz évvel ezelőtt. Mint mondja, a rendelő működésének meghatározói: minőség, pontosság, udvariasság. Ez a fontossági sorrend is.
– A minőség szakmailag magas színvonalú ellátást jelent, a pontosság azt, hogy időben lássuk el a beteget, jól dokumentáljuk az állapotát, betegségét, helyzetét, mert az nemcsak szakmailag biztosít minket, hanem azzal megy más szakorvoshoz, a háziorvosához, és a kollégák abból a dokumentációból tudják megállapítani, hogy mi történt itt nálunk. Az udvariasság is elengedhetetlen, hiszen a profi egészségügyi dolgozó mindig türelmes, segítőkész, mert ez az ő hivatásának a része – sorolja a főigazgató.
– Nálunk minden évben van jutalomosztás, kétszer kapnak pluszjuttatást a kollégák. A szakszervezettel, üzemi tanáccsal egyeztetve azt javasoltam, hogy Széchenyi-kártyára utaljunk, mert így abba az irányba tereljük a munkatársainkat, hogy menjenek el a családjukkal kikapcsolódni. Ha egy szakdolgozónak nyár elején ötvenezer forintot teszünk a kártyájára, az már beugró ahhoz, hogy nyugodtabban élvezhesse a pihenést – indokolja Kóti Tamás.