Egyre nagyobb azoknak a gyerekeknek az aránya, akiket olyan élmény ért az online térben, amit nem tudnak feldolgozni.
"Add friend" címmel felvilágosító kampányt indított az online zaklatás és az internetes gyűlölködés ellen a Nemzetközi Gyermekmentő Szolgálat és a Disney Csatorna. Az akcióban résztvevő szakemberek reklámfilmmel, tanácsadó honlappal, iskolai előadásokkal és dalszövegíró versennyel hívják fel a figyelmet a témára. Az Európai Bizottság 2014-es Eurobarométer kutatása szerint a magyar szülők fele nem beszélget a gyerekével az online zaklatás veszélyeiről, pedig a Kék-Vonal Gyermekkrízis Alapítvány segélyvonalára csak tavaly majdnem hatszáz ilyen témájú hívás érkezett - mondta az InfoRádiónak Horváth Vanda, a Nemzetközi Gyermekmentő Szolgálat sajtófőnöke.
"Évről évre vizsgáljuk a Kék-Vonal Gyermekkrízis Alapítványhoz befutó hívásokat, és azt látjuk, hogy egyre nagyobb azoknak a gyerekeknek az aránya, akik azért telefonálnak az alapítvány munkatársainak, mert olyan élmény érte őket az online térben, amit nem tudnak feldolgozni" - mondta Horváth Vanda.
Ha a szülőben tudatosítjuk azt, hogy a gyereke milyen veszélyben lehet az interneten, annak együtt kell járnia azzal, hogy elmondjuk azt is a szülőknek, hogy egyébként mire jó az internet - emelte ki a sajtófőnök. Kifejtette: a gyerek mindenképpen online lesz - a fiatalok a mai világban egész nap az internet közelében vannak. Nem tiltani kell a gyereket, hanem meg kell tanítani a szülőt arra, hogy hogyan terelgesse a gyerekét, milyen hasznos dolgokra hívhatja fel a gyermeke figyelmét, amivel aztán a gyerek könnyebben tanul, hasznos információkat szerez, és világot lát a számítógépe mellett. A kampányról a teljes cikkben és hanganyagban