A pedagógusoknak és a tanulóknak egyaránt nagy szükségük van relaxációra.
A megújított Nemzeti Alaptanterv már állást foglalt a címben feltett kérdésben. Igent mondott: a pedagógusoknak és a tanulóknak egyaránt nagy szükségük van relaxációra. A nevelő személye minta, így még inkább fontos, hogy tudja a feszültségeit kezelni önmagában is, és a tanulóinál is. Hogyan vélekednek a relaxáció iskolai bevezetéséről Fejér megyében maguk a pedagógusok, akiknek majd feladatuk lesz az iskolai relaxáció tanítása? Ennek járt utána a feol.hu portálja.
Szücsné Sajtos Katalin, a Tóvárosi Általános Iskola igazgatója a kerettantervet idézve hívta fel a figyelmet, hogy a testnevelés, sport fejezeten belül a prevenció, életvezetés, egészségfejlesztés címszó alatt már az 1-4. évfolyamnál szerepelnek követelményként az aktív, mozgásos relaxáció és az interaktív relaxáció gyakorlatai. Egyértelműen a testnevelés órákon belül kell megoldani, vagy az intézményben dolgozó testnevelők képzésével vagy külsős, fizetett szakemberekkel. A pedagógus továbbképzési normatíva lesz majd ennek finanszírozási forrása, amit bizonyára ezután is megkapnak majd az intézmények – tette hozzá az igazgató.
Bagdy Emőke pszichológus, emeritus egyetemi tanár, a Magyar Relaxációs és Szimbólumterápiás Egyesület (MRSzE) elnöke elmondta, hogy az MRSzE hazánkban a relaxációs képzésekért felelős szakmai testület, amely kidolgozta elsőtől a tizenkettedik osztályig az életkori jellemzők szerinti legalkalmasabb módszereket. Kétszer harminc órás akkreditált képzések indulnak pedagógusok, testnevelők, pszichológusok, mentálhigiénikusok számára. Az első harminc órában a résztvevők maguk sajátítják el az autogén tréninget, a második harminc órában pedig a diákoknak átadható tanítás módszertanát. A fővárosban és hat vidéki nagyvárosban - köztük Fehérváron -, helyben érhetők majd el a képzések – emeli ki a portál.