• nátha
    • Kutatók vizsgálják komolyan, létezik-e férfinátha?

      Kutatók vizsgálják komolyan, létezik-e férfinátha?

    • A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

      A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

    • Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

      Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

  • melanóma
    • Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

      Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

    • Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

      Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

    • A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

      A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

  • egynapos sebészet
    • Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

      Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

    • A kecskeméti kórház orvosa lett az Egynapos Sebészeti Tagozat elnöke

    • Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

      Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

Kerületi aláírásgyűjtés a gépek zaja miatt

Lapszemle Forrás: magyaridok.hu

A hivatalosan 13 L-nek hívott pályavégre a le- és felszállások töredéke, kevesebb mint öt százaléka jut.

Aláírásgyűjtésbe kezdett a XVII. kerületi önkormányzat annak érdekében, hogy a rákoshegyi pályavégen tiltsák be a forgalmat. Erről csütörtökön jelent meg egy aláírásgyűjtési felhívás Rákosmente honlapján. A felhívás szerint „a használat során a jogszabályban foglalt korlátozásokat nem tartják be, a repülőtér jogsértő működése miatt sérül Magyarország Alaptörvényének XXI. cikkelyében foglalt jog az egészséges környezethez". A kerület ezért a Nemzeti Fejlesztési Minisztériumhoz és a Földművelésügyi Minisztériumhoz fordul - idézte a magyaridők.hu.

– A repülőtér az érvényes jogszabályokkal, rendeletekkel teljes összhangban működik – reagált az önkormányzat aláírásgyűjtési felhívására Hardy Mihály. A Budapest Airport kommunikációs igazgatója elmondta: a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren zajgátló védőövezetet jelöltek ki, a repülőtér már korábban és önkéntes alapon elvégezte az érintett területeken az ingatlanok zajszigetelését azoknál a ház- és lakástulajdonosoknál, akik ezt kérték. A hivatalosan 13 L-nek hívott pályavégre a le- és felszállások töredéke, kevesebb mint öt százaléka jut. Ennek a pályavégnek a használatát az érvényes jogszabályok jelentős mértékben korlátozzák már most is, ezek betartásáról a repülőtér és a légiforgalmi irányítás gondoskodik.

– Ez a rendszer kiválóan működik például a vecsési és a XVIII. kerületi önkormányzat esetében, őszintén szólva érthetetlen, hogy a jól működő példák ellenére miért zárkózik el ettől a XVII. kerület – fejezte ki csalódottságát a szóvivő.

Hardy Mihály elmondta, az önkormányzat a kezdeményezéssel nem kereste meg a Budapest Airportot, a reptér vezetése is a sajtótól értesült az aláírásgyűjtési kezdeményezésről. Ez azért is furcsa, mivel a kommunikációs vezető szerint a XVII. kerületi önkormányzati testület tagjai rendszeresen részt vesznek a Budapest Air­port által szervezett fórumokon, eseményeken.