A legnagyobb problémát a szakorvosi ellátás színvonalának, működésének terén látják a megkérdezettek.
Az egészségügyi ellátás azon kevés szolgáltatások egyike, amelyet mindannyian használunk, de a jelek szerint szinte mindenki elégedetlen vele. Az UNION Biztosító idén nyáron az aktív munkavállalók körében végzett reprezentatív, országos piackutatásának eredményei legalábbis erről tanúskodnak. A szakértők felhívják a figyelmet arra is, hogy romlott a megítélés az elmúlt években - írja a Világgazdaság.
Az elmúlt egy évben az aktív munkavállalók háromnegyede vett igénybe szakorvosi vagy kórházi ellátást, illetve komolyabb kivizsgálást (MR, CT, Pet-CT, Cardio-CT). Négyből három munkavállalónak tehát közeli emléke van arról, hogy ő milyen körülményeket élt meg az egészségügyben. Az emlékek nem lehetnek túl pozitívak, hiszen az iskolai ötös skálán 1,89-re értékelték a hazai egészségügy működését.
"A kettes alá önmagában is éles kritika, de ha a tendenciát nézzük, akkor az is kiderül, hogy sajnos az irány sem pozitív. A biztosítónk által 2008-ban elvégzett hasonló kutatás akkor még azt mutatta, hogy egy fél osztályzattal (2,33) jobb volt a megítélés, pedig már az sem az elégedettséget tükrözte" – mondta Bóna Katalin, az UNION Biztosító életbiztosítási ügyvezető igazgatója.
A legnagyobb problémát a szakorvosi ellátás színvonalának, működésének terén látják a megkérdezettek, hiszen 98%-uk szerint szükséges előrelépés ebben a tekintetben, ráadásul döntő többségük (85%) szerint komoly változás, fejlődés kell – derül ki a kutatásból. Ez a vélekedés pedig megalapozott tapasztalatok alapján alakult, hiszen a kutatásból az is kiderül, hogy szakorvoshoz egy év alatt egy ember átlagosan 2-3-szor fordul. Ha csak a szakorvosnál megfordulókra koncentrálunk, akkor egy beteg átlagosan 4 alkalommal megy el szakorvosi rendelésre. Ennyi alkalom során pedig már megalapozott vélemény formálódhat.
Mivel van probléma? A teljes cikk a VG Online-on.