• nátha
    • A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

      A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

    • Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

      Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

    • Tudományos bizonyítékok támasztják alá a húsleves gyógyerejét

      Tudományos bizonyítékok támasztják alá a húsleves gyógyerejét

  • melanóma
    • Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

      Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

    • Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

      Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

    • A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

      A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

  • egynapos sebészet
    • Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

      Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

    • A kecskeméti kórház orvosa lett az Egynapos Sebészeti Tagozat elnöke

    • Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

      Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

Kettes alá a magyar egészségügynek

Lapszemle Forrás: Világgazdaság

A legnagyobb problémát a szakorvosi ellátás színvonalának, működésének terén látják a megkérdezettek.

Az egészségügyi ellátás azon kevés szolgáltatások egyike, amelyet mindannyian használunk, de a jelek szerint szinte mindenki elégedetlen vele. Az UNION Biztosító idén nyáron az aktív munkavállalók körében végzett reprezentatív, országos piackutatásának eredményei legalábbis erről tanúskodnak. A szakértők felhívják a figyelmet arra is, hogy romlott a megítélés az elmúlt években - írja a Világgazdaság.

Az elmúlt egy évben az aktív munkavállalók háromnegyede vett igénybe szakorvosi vagy kórházi ellátást, illetve komolyabb kivizsgálást (MR, CT, Pet-CT, Cardio-CT). Négyből három munkavállalónak tehát közeli emléke van arról, hogy ő milyen körülményeket élt meg az egészségügyben. Az emlékek nem lehetnek túl pozitívak, hiszen az iskolai ötös skálán 1,89-re értékelték a hazai egészségügy működését.

"A kettes alá önmagában is éles kritika, de ha a tendenciát nézzük, akkor az is kiderül, hogy sajnos az irány sem pozitív. A biztosítónk által 2008-ban elvégzett hasonló kutatás akkor még azt mutatta, hogy egy fél osztályzattal (2,33) jobb volt a megítélés, pedig már az sem az elégedettséget tükrözte" – mondta Bóna Katalin, az UNION Biztosító életbiztosítási ügyvezető igazgatója.

A legnagyobb problémát a szakorvosi ellátás színvonalának, működésének terén látják a megkérdezettek, hiszen 98%-uk szerint szükséges előrelépés ebben a tekintetben, ráadásul döntő többségük (85%) szerint komoly változás, fejlődés kell – derül ki a kutatásból. Ez a vélekedés pedig megalapozott tapasztalatok alapján alakult, hiszen a kutatásból az is kiderül, hogy szakorvoshoz egy év alatt egy ember átlagosan 2-3-szor fordul. Ha csak a szakorvosnál megfordulókra koncentrálunk, akkor egy beteg átlagosan 4 alkalommal megy el szakorvosi rendelésre. Ennyi alkalom során pedig már megalapozott vélemény formálódhat.
Mivel van probléma? A teljes cikk a VG Online-on.