Mintegy háromszáz, egészségügyi szolgáltatással kapcsolatos panaszügyet vizsgált ki tavaly az Országos Tisztifőorvosi Hivatal.
Ez 40 százalékos csökkenés az egy évvel korábbihoz képest, ami azért is érdekes, mert a felmérések szerint a lakosság lényegesen rosszabbnak ítéli meg az egészségügy helyzetét, mint korábban - írta a Szabad Föld. A bejelentésekben leginkább arról írtak a panaszosok, hogy nem látták el őket szakszerűen.
A kórházakkal szembeni legenyhébb hatósági fellépés a figyelmeztetés, melyre legtöbbször a dokumentációs hiányosságok miatt van szükség. Nagyobb súlyú gond esetén a szolgáltatót határozattal kötelezik a szabályok-protokollok betartására. Az olyan szakmai hibák esetében pedig, amelyek kimerítik a foglalkozás körében elkövetett gondatlan veszélyeztetés törvényi tényállását, feljelentést tesznek az illetékes rendőrkapitányságon, ilyenre tavaly két esetben volt szükség. Egyszersmind 34 figyelmeztető végzést, ismételt jogsértés vagy súlyosabb mulasztás miatt 33 kötelező határozatot adtak ki.