A sajnálatosan hosszú várakozásra azért volt szükség, mert a beteg nem volt életveszélyes állapotban...
Az Országos Mentőszolgálat (OMSZ) feljelentését fontolgatja Bódy Magdi. Az énekesnő két hét után kapott magyarázatot arra, miért kellett több mint öt órát várniuk a mentőkre, amikor édesanyja rosszul lett - adta hírül a Blikk Online. – A beteghez a „két órán belüli" kategóriájú kórházba szállítás orvos általi megrendelésének időpontja 17 óra 45 perc volt, a betegszállító mentőkocsi kiérkezésének időpontja 22 óra 55 perc. A diagnózis krónikus demencia, a beteget a kiskovácsi kórház pszichiátriájára vitték. A megrendelő orvos által adott, a beteg állapotára vonatkozó információk – „ki-be jár a kórházba", „tud ülni, segítséggel jár" – a sürgősséget nem támasztották alá. A sajnálatosan hosszú várakozásra azért volt szükség, mert a beteg nem volt életveszélyes állapotban, alapbetegségének megfelelő, arra jellemző tüneteket produkált.
A szállítást a rendelkezésre álló kocsipark szerint és az ügybeli megkereséssel egy időben érkezett bejelentéseket súlyozva kezeltük - írta válaszában Győrfi Pál kommunikációs igazgató. A beteget stabil állapotban szállítottuk kórházba, károsodás nem érte – olvasható az OMSZ hosszú közleményében, amelyben arra is kitérnek, hogy a mentőt sürgető érdeklődő telefonhívásokra a mentésirányítók valóban nem adtak kielégítő választ, mivel nem tudták megmondani, pontosan mikor várható a mentő. Ezen a területen – írják – a szolgálat idei fejlesztéseitől remélnek előrelépést.