Gyémántdíjjal ismerte el a kórházban hagyott csecsemőkért küzdő kampányt Magyar Marketing Szövetség.
Rácsos kiságyak Budapest utcáin, hordozókendőbe kötött játékbabák – sokakat meglepett a megható és egyben megrázó kampány, amely a kórházban hagyott csecsemők nehéz helyzetére irányította a figyelmet. Az akció mögött az SOS Gyermekfalvak állt. A kampány elérte célját: társadalmi párbeszédet indított, és nem mellesleg szakmai elismerést is hozott, hiszen a Magyar Marketing Szövetség Gyémántdíjjal jutalmazta a kezdeményezést, írja az atv.hu.
A szervezet kommunikációs szakértője, Varró Gabriella a Mediapiacnak nyilatkozott arról, milyen felemelő is tud lenni a lelkileg megterhelő munkája: „Tudtunk róla, hogy sok baba van kórházakban, akiket nem tudnak kihelyezni nevelőszülői, illetve örökbefogadó családhoz. Elkezdtem a témával foglalkozni, keresni az interjúalanyokat, például kórházban dolgozó csecsemős nővéreket, gyámokat. Innen jött az ötlet, hogy csináljunk egy kampányt. Az volt a terv, hogy valahogy mutassuk meg a széles nyilvánosságnak, hívjuk fel a figyelmet a problémára, hogy több száz újszülött állapota rendezetlen, a gyermekvédelmi rendszer nem tudja ellátni őket, hogy minden erről szóljon”, mondta az interjúban Varró Gabriella.
Ezek után támadt az az ötlete, hogy egy gerillaakció keretében menjenek ki az utcára, csináljanak valami szokatlant, amire a járókelők és a média is felkapja a fejét.
A kórházban hagyott kisgyermekekkel kapcsolatban Varró Gabriella azt mondta: A legnagyobb tragédia, amiről szinte mindegyik nevelőszülő beszámolt, hogy ezek a babák nem sírnak. Hozzá vannak szokva, hogy fekszenek a kórházi ágyban, csak akkor veszik föl őket, akkor van testi kontaktusuk egy felnőttel, amikor megetetik, vagy kicserélik a pelenkájukat.
A teljes információ a cikkben.