A fogyasztóvédelem kategóriájába sorolták a gyógyászati segédeszközök minőségi, szakértői kiszolgálását is.
A Fogyasztóvédelmi Hatóság – ha egy termék veszélyesnek bizonyul – nemcsak arról intézkedik, hogy lekerüljön az üzletek polcairól, hanem indokolt esetben a visszahívásra is kötelezi a forgalmazót, kereskedőt. A hatóság 2018-ban 189 termék esetében járt el így. Az ITM honlapján található egy lista a veszélyes, letiltott termékekről, de pozitív listával is találkozhatunk, amely a vizsgált jogkövető vállalkozásokat sorolja fel - írta a Hirado.hu.
A fogyasztóvédelem kiemelten védi a fokozottan kiszolgáltatott vásárlói réteg érdekeit. A gyógyászati segédeszközöket igénybe vevők száma meghaladja évente az egymilliót. Ez körülbelül négymillió beváltott vényt jelent.
A vevők ma már tudatosak. Utánanéznek az interneten a problémájuknak és határozott az elképzelésük. Természetesen a boltokban is szakképzett kollégák kérdezik ki az előzményekről, a problémáról. A beteg indikációjának és egyedi anatómiai formájának megfelelően ajánlanak rögzítőket, így gyakran az eredeti elképzeléshez képest valami jobbat sikerül választani – mondta Görgényi Emília, a Thuasne Hungary Kft. ügyvezető igazgatója.
A Fogyasztóvédelem az egészségügyben című konferencián a szakértők a fogyasztóvédelem kategóriájába sorolták a minőségi, szakértői kiszolgálást is, amit a betegek a gyógyászati segédeszköz megvásárlásakor a boltokban kell, hogy megkapjanak. Amikor fogyasztóvédelemről beszélünk, akkor áttételesen a kiszolgálási díjról van szó – hangsúlyozta Margitai Barnabás, a Gyógyászati Segédeszközgyártók és Forgalmazók Szövetségének elnöke.
Margitai a gyógyászati segédeszközökre is szolgáltatási díjat vezetne be. Elmondta: az eszközök előállítási költsége növekedett, a társadalombiztosítás ugyanakkor fix áron finanszírozza azokat. Ez az elmúlt időszakban a szolgáltatás és a kiszolgálás díjának eltűnését eredményezte, ami most hiányzik. Gyakorlatilag a boltvezető lelkiismeretére van bízva, hogy ezt hogyan kompenzálja, illetve hogyan szolgálja ki a betegeit. Hangsúlyozta: mindenki azt szeretné, ha a betegek minden információt megkapnának a vásárlás előtt.