• nátha
    • Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

      Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

    • Tudományos bizonyítékok támasztják alá a húsleves gyógyerejét

      Tudományos bizonyítékok támasztják alá a húsleves gyógyerejét

    • Tízből csak három magyar fújja ki helyesen az orrát

      Tízből csak három magyar fújja ki helyesen az orrát

  • melanóma
    • Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

      Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

    • A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

      A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

    • Orvosi bravúr került a Guinness Rekordok Könyvébe

      Orvosi bravúr került a Guinness Rekordok Könyvébe

  • egynapos sebészet
    • A kecskeméti kórház orvosa lett az Egynapos Sebészeti Tagozat elnöke

    • Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

      Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

    • Egynapos sebészet: új szakmai kollégiumi tagozata van a területnek

      Egynapos sebészet: új szakmai kollégiumi tagozata van a területnek

Kiemelten védik a beteg vásárlók érdekeit

Lapszemle 2019.06.10 Forrás: hirado.hu
Kiemelten védik a beteg vásárlók érdekeit

A fogyasztóvédelem kategóriájába sorolták a gyógyászati segédeszközök minőségi, szakértői kiszolgálását is.

A Fogyasztóvédelmi Hatóság – ha egy termék veszélyesnek bizonyul – nemcsak arról intézkedik, hogy lekerüljön az üzletek polcairól, hanem indokolt esetben a visszahívásra is kötelezi a forgalmazót, kereskedőt. A hatóság 2018-ban 189 termék esetében járt el így. Az ITM honlapján található egy lista a veszélyes, letiltott termékekről, de pozitív listával is találkozhatunk, amely a vizsgált jogkövető vállalkozásokat sorolja fel - írta a Hirado.hu.

A fogyasztóvédelem kiemelten védi a fokozottan kiszolgáltatott vásárlói réteg érdekeit. A gyógyászati segédeszközöket igénybe vevők száma meghaladja évente az egymilliót. Ez körülbelül négymillió beváltott vényt jelent.

A vevők ma már tudatosak. Utánanéznek az interneten a problémájuknak és határozott az elképzelésük. Természetesen a boltokban is szakképzett kollégák kérdezik ki az előzményekről, a problémáról. A beteg indikációjának és egyedi anatómiai formájának megfelelően ajánlanak rögzítőket, így gyakran az eredeti elképzeléshez képest valami jobbat sikerül választani – mondta Görgényi Emília, a Thuasne Hungary Kft. ügyvezető igazgatója.

A Fogyasztóvédelem az egészségügyben című konferencián a szakértők a fogyasztóvédelem kategóriájába sorolták a minőségi, szakértői kiszolgálást is, amit a betegek a gyógyászati segédeszköz megvásárlásakor a boltokban kell, hogy megkapjanak. Amikor fogyasztóvédelemről beszélünk, akkor áttételesen a kiszolgálási díjról van szó – hangsúlyozta Margitai Barnabás, a Gyógyászati Segédeszközgyártók és Forgalmazók Szövetségének elnöke.

Margitai a gyógyászati segédeszközökre is szolgáltatási díjat vezetne be. Elmondta: az eszközök előállítási költsége növekedett, a társadalombiztosítás ugyanakkor fix áron finanszírozza azokat. Ez az elmúlt időszakban a szolgáltatás és a kiszolgálás díjának eltűnését eredményezte, ami most hiányzik. Gyakorlatilag a boltvezető lelkiismeretére van bízva, hogy ezt hogyan kompenzálja, illetve hogyan szolgálja ki a betegeit. Hangsúlyozta: mindenki azt szeretné, ha a betegek minden információt megkapnának a vásárlás előtt.

 

Legolvasottabb cikkeink