Egy vállalat stratégiájában elengedhetetlenül fontos az innováció.
Nemcsak a termékek és a szolgáltatások szintjén, hanem az egész cég működésére kiterjedően. A gyógyszeripar az egyik leginkább kutatásigényes iparág, éppen ezért kiemelt figyelmet kell fordítani a K+F tevékenységre, melynek során egyedülállóan magas szellemi hozzáadott értéket teremthetünk az ország számára, ami a versenyképesség megtartásának és növelésének egyik meghatározó eleme – írja a vg.hu portáljának Gazdaság rovatában Bogsch Erik, a Richter Gedeon Nyrt. vezérigazgatója.
Úgy vélem – folytatja Bogsch Erik –, a sikerhez három dologra van feltétlenül szükség: fókuszálásra, kitartásra és arra, hogy higgyünk abban, amit csinálunk. Nem elhanyagolható a pénzügyi és marketing innováció sem, igaz, többnyire ezek is valamilyen természettudományos eredmény piacra lépését segítik elő. Ma Magyarországon a legnagyobb kihívást a cégek számára továbbra is a rendkívül erős árverseny jelenti, miközben folyamatosan költségcsökkentési kényszerrel kénytelenek szembesülni.
Egyre több vállalkozás ismeri fel azt a tényt, hogy alapvető változtatásokat kell végrehajtaniuk ahhoz, hogy életben tudjanak maradni a piacon. Bizakodásra adhat okot, hogy Magyarország is egyre több EU-s, valamint hazai forrást biztosít a kutatás-fejlesztés számára. A következő évek innovációs kitörési pontjai az informatika és a gyógyszerkutatás marad, melyben Magyarországon is jelentős kihasználható lehetőségek rejlenek.