• nátha
    • A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

      A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

    • Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

      Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

    • Tudományos bizonyítékok támasztják alá a húsleves gyógyerejét

      Tudományos bizonyítékok támasztják alá a húsleves gyógyerejét

  • melanóma
    • Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

      Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

    • Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

      Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

    • A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

      A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

  • egynapos sebészet
    • Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

      Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

    • A kecskeméti kórház orvosa lett az Egynapos Sebészeti Tagozat elnöke

    • Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

      Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

Kitörési pontok a Richter-vezér szerint: gyógyszeripar és informatika

Lapszemle Forrás: vg.hu

Egy vállalat stratégiájában elengedhetetlenül fontos az innováció.

Nemcsak a termékek és a szolgáltatások szintjén, hanem az egész cég működésére kiterjedően. A gyógyszeripar az egyik leginkább kutatásigényes iparág, éppen ezért kiemelt figyelmet kell fordítani a K+F tevékenységre, melynek során egyedülállóan magas szellemi hozzáadott értéket teremthetünk az ország számára, ami a versenyképesség megtartásának és növelésének egyik meghatározó eleme – írja a vg.hu portáljának Gazdaság rovatában Bogsch Erik, a Richter Gedeon Nyrt. vezérigazgatója.

Úgy vélem – folytatja Bogsch Erik –, a sikerhez három dologra van feltétlenül szükség: fókuszálásra, kitartásra és arra, hogy higgyünk abban, amit csinálunk. Nem elhanyagolható a pénzügyi és marketing innováció sem, igaz, többnyire ezek is valamilyen természettudományos eredmény piacra lépését segítik elő. Ma Magyarországon a legnagyobb kihívást a cégek számára továbbra is a rendkívül erős árverseny jelenti, miközben folyamatosan költségcsökkentési kényszerrel kénytelenek szembesülni.

Egyre több vállalkozás ismeri fel azt a tényt, hogy alapvető változtatásokat kell végrehajtaniuk ahhoz, hogy életben tudjanak maradni a piacon. Bizakodásra adhat okot, hogy Magyarország is egyre több EU-s, valamint hazai forrást biztosít a kutatás-fejlesztés számára. A következő évek innovációs kitörési pontjai az informatika és a gyógyszerkutatás marad, melyben Magyarországon is jelentős kihasználható lehetőségek rejlenek.