• nátha
    • A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

      A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

    • Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

      Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

    • Tudományos bizonyítékok támasztják alá a húsleves gyógyerejét

      Tudományos bizonyítékok támasztják alá a húsleves gyógyerejét

  • melanóma
    • Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

      Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

    • Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

      Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

    • A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

      A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

  • egynapos sebészet
    • Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

      Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

    • A kecskeméti kórház orvosa lett az Egynapos Sebészeti Tagozat elnöke

    • Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

      Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

Kopik az ember: hatvan fölött veszélyes a sofőr?

Lapszemle Forrás: Heves Megyei Hírlap

Heves megyében tavaly jelentősen megugrott azon karambolok száma, amelyekben időskorú járművezető volt a vétkes.

Minden tizedik személyi sérüléssel járó közlekedési baleset okozója hatvan év fölötti. Erdélyi Róbert r. alezredes, a Heves Megyei Rendőr-főkapitányság kiemelt főelőadója szerint lehet némi alapja annak a népi bölcsességnek, hogy vigyázni kell a kalapos gépkocsivezetőkkel. Tény, hogy azok – és ez életkortól független –, akik csak ünnepnapra, vagy hétvégén veszik elő a kocsit, rutintalanságuknál fogva könnyebben hibáznak. Ha ehhez az életkori sajátosságokból fakadó ok is kapcsolódik, még hamarabb megvan a baj – írja a Heves Megyei Hírlap – online.

Közhely, de igaz: 60 év fölött, amikor az öregedés jelei már mutatkoznak, az ember testi és szellemi változásokon megy át – vélekedik a szakember. Aki gépjárművet vezet, számolnia kell azzal, hogy megváltozik a sebesség- és térérzékelése, nem jól becsüli meg a másik autó sebességét, meghosszabbodik a reakcióidő. Tompul az agy, „meszesednek" az izületek. E változások érződnek közlekedés közben is.

Erdélyi Róbert úgy véli, ezt ezt sajnos alátámasztja az is, hogy tavaly a balesetek okozói között 15 százalékkal emelkedett a hatvan fölöttiek aránya.

Dr. Román Sándor háziorvosnak az a véleménye, egy meghatározott életkor felett nem a háziorvosra kellene bízni annak megítélését, hogy alkalmas-e a vezetésre a „betege", hanem pályaalkalmassági vizsgálattal lehetne eldönteni.