A fogmosáshoz használatos kellékekből 4 százalékkal nagyobb volt a forgalom, mint egy évvel ezelőtt.
Fogkrémből, fogkeféből és szájvízből közel 20 milliárd forintos forgalmat bonyolított le a kiskereskedelem, 2012. március-2012. február között. Többek között ezt állapítja meg a Nielsen fogyasztói információkat és ismereteket szolgáltató vállalat Kiskereskedelmi Indexe – írja a Világgazdaság – online.
Az egészség megőrzését és jó közérzetet szolgáló fogkrémből 2,3 millió litert adtak el a boltokban; fogkeféből közel 11 millió darabot, elektromos fogkeféből pedig 492 ezret.
A fogkrém éves piaca mintegy 12 milliárd forint. Ezzel beletartozik a Nielsen által mért 70 háztartási vegyiáru és kozmetikum kategória között a legnagyobb forgalmú tíz közé. Értékben a fogkrém kiskereskedelmi eladása 2 %-kal nőtt a legutóbb felmért tizenkét hónap során, az egy évvel korábbihoz viszonyítva. Mennyiségben csekély mértékben, 1 %-kal csökkent a bolti forgalom.
A fogkefe éves kiskereskedelmi piaca 3 milliárd forint felett mozog. Forgalma mind érték, mind mennyiség szempontjából változatlan maradt, éves összehasonlításban.
A szájvíz növekvő, egyre fontosabb kategória. Értéket tekintve 10, mennyiségben 8 százalékkal emelkedett a kiskereskedelmi eladása, 2012. március-2013. február között, az előző hasonló időszakhoz képest. Éves bolti forgalma túllépett a 3 milliárd forinton.
Ugyancsak dinamikusan fejlődik az elektromos fogkefe iránti kereslet. Ha az értéket nézzük, a piac évi félmilliárd forintos forgalom felett változik; legutóbb 23 %-kal bővült, egyik évről a másikra. Mennyiség szempontjából 11 %-kal többet forgalmazott a kiskereskedelem – emeli ki a portál.
A magyar fogyasztók fogékonyak a szájápolási termékek újdonságaira a boltokban – derült ki a Nielsen kutatásából. A megkérdezés előtti hat hónap során a felmérésben résztvevők több mint fele vásárolt a polcokon újonnan megjelent fogkrém, fogkefe vagy szájvíz közül valamit; egyet a válaszadók 23, kettő-négy terméket 18, négynél is többet pedig 10 %-a.