Már kormányablakonként 1-2 plusz dolgozó beállítása nagyságrendi ugrást jelenthetne.
A hvg.hu információi szerint válságtanácskozást hívott össze a Miniszterelnökség közszolgáltatásokért felelős államtitkára, hogy a kormányhivatalokat vezető húsz kormánymegbízott és a 29 fővárosi kerületi kormányhivatal vezetőjével kitalálják, hogyan lehetne orvosolni a (főként a fővárosi) kormányablakoknál előállt durva létszámhiányt. Ha valaki próbált ügyet intézni az utóbbi hónapokban, ismeri a problémát: ingerült tömegek, lestrapált dolgozók, többórás várakozás – már ha egyáltalán akad aznapra sorszám. A folyamat nagyon nem abba az irányba tart, ami a kormány célja volt a hivatalok megalkotásánál.
A gyors megoldás a lap információi szerint az átcsoportosítás lenne: a hivatalvezetőknek össze kell írniuk, hogy hol vannak nélkülözhető emberek. De nincsenek könnyű helyzetben: nemcsak a kormányablakoknál, hanem a kormányhivatalok egyéb osztályain, például gyámügyi, földhivatali, építéshatósági és engedélyezési területen is óriási az emberhiány. Abban ugyanakkor egyetértés van, nem kell egy regimentnyi embert áthelyezni: már kormányablakonként 1-2 plusz dolgozó beállítása nagyságrendi ugrást jelenthetne.
Január elsejétől emellett egy sor, ma még bonyolult és körülményes eljárás egyszerűsítésével enyhítene a kormány a területen dolgozók munkaterhén, hosszabb távon pedig úgy tudjuk, bevezetnék az „online kormányablakot”, amellyel az ügyintézéshez – legyen szó akár igazolványkészítésről – nem kell majd személyesen megjelenni. Utóbbi biztonsági- és informatikai megoldásain információink szerint már hónapok óta dolgozik a Nemzeti Infokommunikációs Szolgáltató Zrt. (NISZ), és kísérleti jelleggel jövő év vége felé tervezik bevezetni - írta a lap.