Jó hír, hogy körükben visszaszorulóban van a szegénység, a sajátos nevelési igényű (SNI) diákok aránya viszont folyamatosan nő.
Egyes megyék iskoláiból 2022-re „eltűnt” a diákok negyede, miközben folyamatosan nő a sajátos nevelési igényű tanulók aránya - írja az hvg.hu/360.
Drámaian csökken az óvodás és iskolás gyerekek száma. Jó hír, hogy körükben visszaszorulóban van a szegénység, a sajátos nevelési igényű (SNI) diákok aránya viszont folyamatosan nő.
A lap "A közoktatás indikátorrendszere – 2023" című nemrég megjelent kötet adatait idézi, amelyek igencsak aggasztó képet festenek a magyar iskolarendszerről. Az adatok szerint egyre nő a tanárhiány, a korai iskolaelhagyók aránya és az egyházi iskolák térnyerése, miközben csökken a tanulók eredményessége, de a diákok általános jellemzői is változnak. Azt írják, 2010 és 2022 között minden korosztályban csökkent a gyerekek száma a közoktatásban.
A 3-5 évesek (tehát az óvodások) aránya ebben az időszakban 6 százalékkal csappant meg az országban. A legjelentősebb, közel 20 százalékos csökkenés Budapesten történt, de Baranya és Zala megyében is nagyjából 15 százalékkal elmaradt 2022-ben a 2010-es értéktől.
Az iskolás (6–16 éves) népesség száma 2010 és 2022 között szintén csökkent, nagyjából 7 százalékkal.
További részletek a cikkben.