A magyar fiatalok 15 százaléka vásárolt tavaly hamisított terméket az interneten.
A magyar fiatalok közel hatoda vásárolt tavaly hamisított terméket az interneten. A hamis ruhák, cipők és kiegészítők a legkeresettebbek, de a márkahamisított parfümök is nagy népszerűségnek örvendenek. A lefoglalt hamis termékek karitatív célra felajánlhatók – írja a baon.hu portálja.
A magyar fiatalok 15 százaléka vásárolt tavaly hamisított terméket az interneten – derült ki az Európai Unió Szellemi Tulajdoni Hivatalának a napokban nyilvánosságra hozott felméréséből. A kutatás eredményei alapján az aranyérem Görögországot illeti: a görög fiatalok csaknem negyede vett ugyanis 2015-ben szándékosan hamis árucikkeket.
A Nemzeti Adó- és Vámhivatal évek óta folyamatosan ellenőrzi az internetes kereskedelmet. A NAV Dél-Alföldi Bűnügyi Igazgatóságán tavaly a büntető eljárások 6,18 százaléka hamis termékek miatti iparjogvédelmi jogok megsértése és 4,86 százaléka az illegális cd-k, dvd-k miatti szerzői vagy szerzői joghoz kapcsolódó jogok megsértése miatt volt folyamatban – közölte Barnáné Horváth Melinda sajtóreferens. A százados elmondta: a NAV pénzügyi nyomozói leggyakrabban hamis ruhaneműkkel, cipőkkel és egyéb kiegészítőkkel (övek, napszemüvegek, órák, táskák) találkoztak, de a hamis parfümök is nagy népszerűségnek örvendtek.
A lefoglalt és jogerősen elkobzott tárgyakat, jellegüktől és minőségüktől függően a NAV felajánlja karitatív célra, vagy megsemmisíti. A lefoglalt dolgot azután lehet felajánlani, miután a bíróság vagy a szabálysértési hatóság jogerősen döntött annak elkobzásáról. A NAV értesíti a Karitatív Tanácsot, ha az elkobzott dolog közérdekű felhasználásra alkalmas lehet: ugyanis kizárólag a Nemzeti Erőforrások Minisztériuma mellett működő Karitatív Tanács dönt a felhasználásról.
További részletek a weboldalon.