"Egy nagy szolgáltatónak etikusnak kell lennie és nem szabad „túlfogyasztatnia” a hozzá forduló betegeket".
A jövő egészségügyi szolgáltatásait a szuperdigitalizált térben képzeljük el. Ez azonban a megfelelő ügyfélélménnyel kezdődik, aminek fejlesztése egy külön ágazat a marketingen belül, és rohamos fejlődésnek indult az elmúlt időszakban. A személyre szóló páciensélmény- tervezéséhez azonban még kevés információ áll rendelkezésre; többek között ezen segíthet egy most zajló kutatás, amelynek eredményei az év végére várhatóak – derült ki a Marketing Summit keretében idén először szervezett Health & Care Marketing Konferencián - írja a napidoktor.hu.
...
Az egészségügy ésszerűsítése
Az előadásokat követő kerekasztal-beszélgetés résztvevői között egyetértés volt arra vonatkozóan, hogy szükséges ésszerűsíteni a szolgáltatásokat, a digitalizációval és a prevenciós szolgáltatásokkal lerövidíteni a betegutat.
Póda Tamás, a SYNLAB kereskedelmi vezetője leszögezte: egyértelmű cél, hogy az ügyfelek tünetmentesen is eljöjjenek vizsgálatokra, hiszen az időben történő betegségfelismerés sokkal kevesebb időbe és pénzbe kerül a későbbiekben. Ebben nyújthatnak segítséget az új genetikai, mikrobiom vizsgálatok, hiszen ezek előre jelezhetnek bizonyos betegségeket, a terápiák pedig célzottabbak lehetnek.
Lancz Róbert, a Doktor24 Csoport vezérigazgatója és társalapítója szerint egy nagy szolgáltatónak etikusnak kell lennie és nem szabad „túlfogyasztatnia” a hozzá forduló betegeket, vagyis csak olyan vizsgálatokat ajánlhat, amelyre valóban szükség van.
További részletek a cikkben.