• nátha
    • Kutatók vizsgálják komolyan, létezik-e férfinátha?

      Kutatók vizsgálják komolyan, létezik-e férfinátha?

    • A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

      A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

    • Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

      Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

  • melanóma
    • Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

      Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

    • Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

      Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

    • A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

      A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

  • egynapos sebészet
    • Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

      Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

    • A kecskeméti kórház orvosa lett az Egynapos Sebészeti Tagozat elnöke

    • Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

      Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

Már csak komoly szervezéssel tudnak mentőautót küldeni

Lapszemle 2020.11.18 Forrás: hvg.hu
Már csak komoly szervezéssel tudnak mentőautót küldeni

Az intézkedésre azért lehetett szükség, mert az ózonos tisztításra már egyszerűen nincs idő.

Nincs már idő minden egyes Covid-pozitív beteg után ózonos tisztításra küldeni a mentőkocsikat, ezért új protokollt állítottak fel a mentőszolgálatnál. Az orvosigazgató levele szerint már csak "komolyabb szervezéssel" tudják a megfelelő szintű mentőegységet időben elindítani - írja a hvg.hu.

A mentőszolgálat leterheltsége elérte azt a szintet, ahol már a kiemelt esetekhez is csak komoly szervezéssel tudnak időben autót küldeni – ez derül ki abból a hvg.hu birtokába került levélből, amelyet az Országos Mentőszolgálat orvosigazgatója, Pápai György küldött a mentőszolgálat munkatársainak. Ezzel indokolta a mentők fertőtlenítésére vonatkozó protokoll alapvető megváltoztatását.

Az orvosigazgató szó szerint ezt írta: "Az utóbbi időben azt tapasztaltuk, hogy akár kiemelt mentési feladatainkhoz is előfordulhat, hogy komolyabb szervezés során tudjuk csak a megfelelő szintű mentőegységet időben elindítani, mivel ózonos fertőtlenítés utáni szellőztetésre várakozott a mentőegység".

Mentős forrásunk szerint ez azt jelzi, hogy nagy a baj, mert a mentőszolgálat elsődleges prioritású esetei közé tartoznak az életet veszélyeztető esetek (pl. infarktus), de még a másodlagos prioritású riasztások is lehetnek nagyon fontosak (törések, sérülések, belgyógyászati esetek). Ha ezekhez nem érnének ki időben, az komoly következményekkel járna.

Ezért az utasítás alapján már nem kell minden Covid-beteg szállítása után ózonos tisztításra, ún. mentesítésre vinni a mentést végző járműveket, csak a következő esetekben:

  • Igazolt, vagy gyanús Covid-19 fertőzött betegek legalább 200 km-t meghaladó szállítását követően.
  • Legalább 4 igazolt, vagy gyanús Covid-19 fertőzött beteg ellátása/szállítása után, illetve a napi mintavételezést követően.
  • Minden lélegeztetett igazolt, vagy gyanús Covid-19 fertőzött beteg ellátása után.

Az intézkedésre azért lehetett szükség, mert az ózonos tisztításra már egyszerűen nincs idő. “Volt, hogy 20-30 autó állt sorba az ózonos mentesítő állomáson. Oké, egyszerre több autót is el tudnak kezdeni, de a teljes folyamat kezeléssel, szellőztetéssel együtt közel egy óra” – mondta a fővárosban dolgozó mentős forrásunk. Az ózongenerátoros tisztítás utáni szellőztetésre azért van szükség, mert ennek hiánya a mentőszolgálat munkatársainak az egészségét veszélyeztetné.

További részletek a cikkben.