Akár személy szerint is beazonosíthatóvá válhatnak a gyógyszercégek által szponzorált orvosok és intézmények.
Az Európai Gyógyszergyártók és Egyesületek Szövetségének (EFPIA) transzparencia kódexe szerint legkésőbb 2016 januárjától minden tagvállalatnak - így a Magyarországon működő cégeknek – is nyilvánosságra kell hoznia az orvosokkal és az egészségügyi intézményekkel létrejött szerződéseik legfontosabb adatait, úgy, hogy a támogatott abból beazonosítható legyen, és az is pontosan látható legyen, mire és mekkora összeget kapott. Vannak cégek, amelyek már most kötelezőnek tartják ezt a rendelkezést magukra nézve, Magyarországon azonban még csak készülnek a gyógyszeripari vállalatok a bevezetésére - írja a vg.hu.
Mint Ilku Lívia, a Magyarországi Gyógyszergyártók Országos Szövetségének igazgatója a Világgazdaságnak elmondta, az adatvédelmi biztostól kérnek iránymutatást ahhoz, hogyan tudnak megfelelni úgy a transzparencia-direktívának, hogy közben a személyiségi és adatvédelmi jogokat sem sértik meg.
Annak ellenére, hogy egy forgalmazót 25, egy gyártót pedig akár 500 millió forintra is bírságolhatna az Országos Gyógyszerészeti Intézet (OGYI) a promóciós szabályok megsértése miatt, tavaly összesen 76, idén eddig pedig mindössze 20, 5 millió forint bírságot szabott ki, amiből a legmagasabb összegű 50 millió forint volt - emlékeztet a lap.