• nátha
    • A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

      A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

    • Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

      Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

    • Tudományos bizonyítékok támasztják alá a húsleves gyógyerejét

      Tudományos bizonyítékok támasztják alá a húsleves gyógyerejét

  • melanóma
    • Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

      Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

    • Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

      Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

    • A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

      A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

  • egynapos sebészet
    • Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

      Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

    • A kecskeméti kórház orvosa lett az Egynapos Sebészeti Tagozat elnöke

    • Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

      Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

Már nincs a mentőknél a ruhára kérdező diszpécser

Lapszemle Forrás: nol.hu

Már nem dolgozik a mentőknél az összeesett hajléktalan öltözékét firtató diszpécser.

Önkritikát gyakorolt a az Országos Mentőszolgálat a december közepén a fővárosi Jászai Mari téri parkban halni hagyott hajléktalan ügyében. A szervezet belső vizsgálata szerint a mentőszolgálat túlságosan leterhelt volt a kérdéses időpontban, s elismerték, hogy a diszpécser hibázott. Az illető néhány hete már nem az OMSZ munkatársa - írja a nol.hu.

Mint a lap megírta, Keszthelyi András a Dinamo blogon tette közzé történetét arról, miként botlott a magatehetetlen, elesett férfiba a város közepén, és hogyan próbált segítséget szerezni a bajbajutottnak, akit nem sikerült megmenteni. Hívta a mentőket, a vonal másik végén lévő segítőnek viszont az volt az első kérdése, hogyan van felöltözve a beteg. Ám a hívó hiába szépített a helyzeten, s mondta azt, jól öltözött, középkorú férfi vár segítségre, a mentő csak nem érkezett meg.

Ekkor újra hívta a 112-t, amelynek diszpécsere a sürgetésre egyszerűen bontotta a vonalat. A történetben volt „orvos járókelő" is, aki csak azt követően volt hajlandó megvizsgálni a földön fekvőt, hogy gumikesztyűt szereztek neki a közeli patikából. Ő már csak azt tudta megállapítani, hogy nincs pulzusa a férfinak.

Harminc perc múlva ismét tárcsázták a 112-es számot, akkor vonal másik végén ülő azt javaslatot tette: a telefonáló ne zaklassa annyiszor a mentőket, és ezzel letette a telefont, anélkül, hogy tovább kapcsolt volna.

A mentők végül 33 perc múlva megérkeztek. Segíteni már nem tudtak.

A lap érdeklődésére, hogy pontosan mi indokolta az autó 33 perces kiérkezését és valóban szóba került-e a bajba került ember ruházata, az OMSZ kommunikációs vezetője, Győrfi Pál azt írta: a minden részletre kiterjedő vizsgálatot rendeltek el.

Megállapították: a kérdéses időben Budapest mentőkapacitására szokatlanul nagy terhelés. Hozzátette: „Megállapítást nyert ugyanakkor az is, hogy a hívást fogadó mentésirányító nem járt el kellő alapossággal, a segélyhívás kezelése nem volt megfelelő. Az érintett dolgozó munkaviszonya 2014 decemberében megszűnt."