Az OEP újabb egy évre 216 millió orvosi vény előállítására keres vállalkozót.
Az egészségügyi államtitkár tavaly novemberben jelentette be, hogy 2012-ben bevezetik az elektronikus receptet. Jelenleg az új rendszer bevezetésének előkészítése zajlik, a fejlesztést uniós forrásból kívánják finanszírozni. Az Országos Egészségbiztosítási Pénztár (OEP) újabb egy évre − a márciustól jövő február végéig tartó időszakra − összesen 216 millió orvosi vény gyártására és szállítására írt ki közbeszerzési eljárást - írja a Napi Gazdaság.
A 215,5 millió általános és 500 ezer darab szemészeti vényt (a teljes mennyiség a teljesítés során még legfeljebb 20 százalékkal bővülhet) a nyertesnek magának vagy alvállalkozó igénybevételével kell kiszállítania majd az orvosokhoz.
Jelenleg (tavaly januártól 14 hónapig) a budapesti székhelyű Szenzor Számítóközpont Kft. állítja elő a recepteket a korábbi beszállító Állami Nyomda Nyrt. helyett. A munkát a cég közbeszerzésen nyerte el, a vásárlást az OEP finanszírozza. A Szenzor 249 millió általános és egymillió szemészeti vény nyomdai gyártását vállalta 278,1 millió forintért, a mennyiség opcionálisan 10 százalékkal bővülhet a szerződés ideje alatt. Az OEP adatai szerint Magyarországon jelenleg évente 150 millió receptet váltanak ki a betegek.
Szócska Miklós egészségügyi államtitkár tavaly novemberben beszélt arról, hogy 2012-ben bevezetik az elektronikus vényeket, ám részleteket nem közölt. Ez a rendszer is uniós fejlesztési források felhasználásával jöhet létre – tudtuk meg a Nemzeti Erőforrás Minisztérium Egészségügyért Felelős Államtitkárságától.
"Az előkészítés, tervezés folyamatban van, de a forrásallokáció a legidőigényesebb feladat ennél a projektnél is. Első körben a rendszer élesbe állításához szükséges egyeztetések, jogszabályalkotás és a csatlakozáshoz szükséges interface megoldások kialakítására kerül sor." A bevezetés folyamatosan történhet, az első éles csatlakozásokra és felhasználásra (orvosok, patikák, OEP) már ez évben sor kerülhet - közölte az államtitkárság. A szükséges szoftverfejlesztés költségei nagyjából azonosak, mint az egy év alatt felhasznált papíralapú receptek nyomtatási költsége. A fenntartásé pedig - amely az amortizációs hányad, fenntartó fejlesztések, licenszkövetés, üzemeltetés és támogatás költségeiből tevődik össze - éves szinten a rendszer bekerülési költségeinek 35-40 %-ára tehető - válaszolta a Napi Gazdaság kérdésére az államtitkárság.
Az új vénytenderen azok a cégek tehetnek ajánlatot, amelyek fel tudnak mutatni 2010-ben és 2011-ben összesen legalább bruttó 200 millió forint értékű vagy 80 millió darab, A4 méretűnek megfelelő, biztonsági védelemmel ellátott nyomdaipari termék előállítására vonatkozó referenciát. Emellett a dokumentációban megadottaknak megfelelő mintavényeket kell csatolniuk ajánlatukban a pályázóknak, akiknek a gyártáshoz megfelelő minőségbiztosítási tanúsítványokkal és nyomdai kapacitással is rendelkezniük kell. Az ajánlatok közül a legalacsonyabb összegű ellenszolgáltatást benyújtóval kötnek majd szerződést, várhatóan március elsején. Az ajánlattételi határidő február elsején jár le.