• nátha
    • Kutatók vizsgálják komolyan, létezik-e férfinátha?

      Kutatók vizsgálják komolyan, létezik-e férfinátha?

    • A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

      A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

    • Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

      Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

  • melanóma
    • Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

      Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

    • Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

      Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

    • A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

      A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

  • egynapos sebészet
    • Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

      Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

    • A kecskeméti kórház orvosa lett az Egynapos Sebészeti Tagozat elnöke

    • Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

      Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

Hitelre viszik a benzint a betegszállítók

Lapszemle Forrás: Délmagyar Online

Két szegedi betegszállító cég hitelre, kannában horja a benzint, hogy működni tudjon.

A betegszállítók a megemelkedett benzinárakkal nem bírtak: nem tudták rendezni a számlát, így letiltották benzinkártyájukat - írja a Délmagyar Online.  

Szegeden kétszer akkora lenne az igény betegszállításra, mint amennyit a cégek teljesíteni tudnak. Az egekbe szökő benzinárak miatt a betegszállítók vészharangot kongatnak. Az újszülöttmentők után immár ők is azt mondják: elképzelhető, hogy bizonyos feladatokat nem fognak tudni ellátni, a hónap végére ugyanis nem marad pénz tankolni. Éppen ezért a Mentők és Betegszállítók Országos Egyesülete újabb segítséget kért a Nemzeti Erőforrás Minisztériumtól valamint a Gazdasági Minisztériumtól.

Tavaly egyébként két alkalommal kaptak támogatást a többletköltségek fedezésére, azonban a folyósított összegek csak 50 %-ban tudták fedezni a szervezetek tényleges kiadásait. A hiányzó pénzt akkor a betegszállító szervezetek a gépjármű-amortizáció pótlására szánt összegből, valamint a hitelekből fedezték.

Az egyesület számításai szerint ahhoz, hogy a tavalyi évi elmaradást és az idén kieső összeget is kompenzálni tudják, országosan 800 millió forintos támogatásra lenne szükség. A betegszállító cégek már kimerítették minden lehetőségüket, nem kapnak hitelt, hatvan napon túli tartozásaik vannak, tartalékuk viszont semmi. Hogy működőképességüket megtartsák - már nem tudnak hova nyúlni – szögezte le Tanács Róbert, az Országos Betegszállító Szolgálat Csongrád megyei szervezetének vezetője, aki elmondta azt is: a kisebb vállalkozások már leálltak.

Szeged még tartja magát, viszont feleakkora kapacitással dolgozik a négy cég, mint amekkora igény lenne rá. A hónap végére kettő közülük így is ellehetetlenült. Tanács Róbert kiemelte: 

- Az év eleji drasztikus benzináremelés csak ennek a két cégnek félmillió forintos többletkiadást okozott. A hónap végéig kellett volna kiegyenlítenünk az üzemanyagszámlát, de a teljes összeget nem tudtuk kifizetni, ezért letiltották a kártyáinkat. Hogy még működni tudunk, az annak köszönhető, hogy az egyik benzinkút hitelre ad nekünk üzemanyagot. Kannákban hordjuk az autókba a benzint, bizony el lehet képzelni, milyen nehézkes és megalázó helyzet ez. S hogy erre is meddig van lehetőségünk, nem tudni – nyilatkozta keserűen Tanács Róbert.

Egy biztos: több mint egy hétig ez lesz az egyetlen megoldás: február 6. előtt nem állítják vissza a kártyákat, és hogy utána mi lesz, azt Tanács Róbert is csak találgatni tudja. Ha egy hónap alatt félmilliós többletkiadás keletkezett a benzináron, a jövő hónapban mennyivel lesz még ennél is nagyobb a számla? Abban az egyben azonban biztos Tanács Róbert, hogy ahogyan a többi cég, a szegediek is nagyjából a hónap közepére biztosan kiköltekeznek majd. Véleménye szerint már évek óta tart a lejtmenet: a finanszírozás nem a működési költségek szerint történik.

Száz forintot kapnak kilométerenként, ebből 40 megy el benzinre. A maradék 60 forintból pedig minden mást kell kigazdálkodni, a bérektől az amortizációig. Mint mondja, ennyi pénzből még dobozt sem lehet szállítani, nemhogy beteg embereket.