Forrásmegtakarítást tervez a kormány a tanulási nehézséggel küzdőket érintő törvénymódosítással.
Szakmai beszélgetés rendezett az Emberi Erőforrások Minisztériuma (Emmi) a köznevelési törvény módosításáról, amely 2018-tól megszüntetné azt a lehetőséget, hogy a tanulási, magatartási, beilleszkedési nehézséggel küzdő gyerekek bizonyos tantárgyak esetén felmentést kapjanak az osztályzás alól - írta a népszava.hu.
A módosítás ellen - amely több tízezer gyereket érint - számos szakmai szervezet és érdekképviselet is felemelte a szavát, mert elfogadhatatlannak tartják, hogy megvonják a felmentés lehetőségét azoktól a gyerekektől, akik valamilyen tanulási nehézséggel (például diszlexiával, diszkalkuliával) küzdenek. A javaslat indoklásában ugyanakkor az áll, hogy a felmentés megvonásával jobban ösztönöznék a tanulók fejlesztésben való aktív részvételét, illetve megszüntetnék az indokolatlan felmentéseket.
A Civil Közoktatási Platform álláspontja szerint a tervezet derékba töri a gyerekek sikeres tanulói karrierjét, elfogadhatatlanul egyenlőtlen helyzetbe hozza őket. Hiszen ha valamelyik tantárgyból nem fejlődnek az elvártak szerint, például nem tudnak megtanulni fél év alatt folyamatosan írni, diszgráfiájuk ellenére is megbuktathatják őket. Holott a fejlődési nehézségek megfelelő fejlesztéssel leküzdhetőek. De még ezt sem biztos, hogy mindenki megkapja, hiszen szakemberből is kevés van. A kormány ezt úgy orvosolná, hogy lehetővé tenné, hogy ne csak szakképzett oktatók foglalkozhassanak a gyerekekkel.
Ercse Kriszta szerint a terület komplex anyagi és szakmai ráfordítást igényelne, ám a kormány ehelyett a jogszabályokat módosítja úgy, hogy elhárítsa magától a felelősséget. "Ez egy több tízezer gyermekáldozattal járó forrásmegtakarítás" - fogalmazott.
A CKP május 23-án, az Állampolgári Részvétel Hetén szakértők, szülők, tanárok részvételével rendezvényt is szervez a témában - írta a lap.