• nátha
    • Kutatók vizsgálják komolyan, létezik-e férfinátha?

      Kutatók vizsgálják komolyan, létezik-e férfinátha?

    • A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

      A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

    • Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

      Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

  • melanóma
    • Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

      Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

    • Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

      Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

    • A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

      A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

  • egynapos sebészet
    • Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

      Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

    • A kecskeméti kórház orvosa lett az Egynapos Sebészeti Tagozat elnöke

    • Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

      Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

Megint büntetést kapunk

Lapszemle Forrás: Népszava Online

Több tízmilliárdos bírsággal is sújthatja hazánkat az unió bírósága.

Gyakorlatilag semmit nem tett a kormány ebben az évben azért, hogy csökkenjen a levegő porszennyezettsége, pedig a közlekedésből és a fűtésből származó részecskék miatt 16 ezer ember hal meg idő előtt évente. Az Európai Bizottság uniós jogsértési eljárást folytat Magyarország ellen, és ha továbbra sem változik semmi, több tízmilliárdos bírsággal is sújthatja hazánkat az unió bírósága – írja a Népszava – online.

Az Európai Környezetvédelmi Ügynökség vizsgálata szerint a légszennyezés naponta több tucat ember idő előtti elhalálozását okozhatja, a Vidékfejlesztési Minisztérium a múlt héten közölte, hogy tavaly a legtöbb mérőállomáson a 2010-es értékeknél magasabb szállópor-szennyezettséget mértek.

Az Európai Bizottság már évekkel ezelőtt jogsértési eljárást indított hazánk ellen, és mivel semmit nem tett a kormány a részecskeszennyezés csökkentéséért, nemsokára átadják az ügyet az Európai Bíróságnak, ahol akár több tízmilliárd forintra is megbüntethetik Magyarországot. Az unió azonban nem csupán elvár, de támogatást is nyújt: például 85%-ot vállalna át az úgynevezett nulla emissziós, elektromos buszok árából, ha mondjuk nem 10–15 éves dízelbuszokat akarna venni a főváros – emeli ki a lap.

Ugyanakkor pontos adatok sincsenek a főváros légszennyezettségéről, ugyanis a szmoghelyzetet elemző műszerek nagy része hibásan működik, számos adat nem érkezik meg a mérőállomásokról, ami feltehetően a környezetvédelmet ért kormányzati megszorításokkal magyarázható. Az adatok hiánya pedig megnehezíti a szmogriadó elrendelését, és a lakosság nem jut pontos információkhoz arról, hogy a szennyezés hol és milyen mértékben haladta meg az egészségügyi határértékeket.

Az egyetlen lépés, amelyet környezetvédelmi szempontokra hivatkozva tettek meg az idén, az a tehergépkocsik kilométerarányos útdíjáról való döntés volt: a díjat 2013 júliusától fizettetnék meg a cégekkel. A döntéssel azonban azontúl, hogy késve született meg, több probléma is van. Ha az alacsonyabb rendű úthálózaton nem vezetik be az útdíjat, csak azt érik el, hogy a teherautók nagy része éppen a településeken belül fogja növelni a környezetszennyezést – mutatott rá Lukács András, a Levegő Munkacsoport elnöke, megemlítve, hogy a fővárosban 2008 óta szedik a teherforgalmi díjat, de a rendszer nem működik jól, egy nemrég készített felmérés szerint a cégek 80%-a az úthasználatért egy fillért sem fizet.