• nátha
    • A tüdőgyógyász szerint a náthának is lehetnek szövődményei

      A tüdőgyógyász szerint a náthának is lehetnek szövődményei

    • Immunerősítést már nyár végén érdemes elkezdeni

      Immunerősítést már nyár végén érdemes elkezdeni

    • Itt az ősz, már támadnak a vírusok

      Itt az ősz, már támadnak a vírusok

  • melanóma
    • Melanoma: Fedezze fel időben az árulkodó jeleket!

      Melanoma: Fedezze fel időben az árulkodó jeleket!

    • Melanoma: Nem csak nyáron kell figyelni

      Melanoma: Nem csak nyáron kell figyelni

    • Öt fontos tudnivaló a most aktuális anyajegyszűrésről

      Öt fontos tudnivaló a most aktuális anyajegyszűrésről

  • egynapos sebészet
    • Profilbővítést tervez a sikeres egynapos sebészet

      Profilbővítést tervez a sikeres egynapos sebészet

    • Megtriplázható az egynapos műtétek száma hazánkban

      Megtriplázható az egynapos műtétek száma hazánkban

    • Jó ütemben halad az egynapos sebészetek fejlesztése

      Jó ütemben halad az egynapos sebészetek fejlesztése

Megjött a halálszámla a magyar utakról

Lapszemle 2018.09.10 Forrás: Napi.hu
Megjött a halálszámla a magyar utakról

Egy halálos áldozat esetében a baleseti érték az idei első félévben pedig meghaladta a 200 milliárd forintot.

Az autós balesetek hatalmas kárral járnak. Az autók javítása csak egy dolog, a halálos áldozatokhoz, sérültekhez kötődő kár jóval nagyobb. Évente százmilliárdos nagyságrendű - írta a napi.hu.

Minden karambolnál nagyon komoly kár keletkezhet az autókban, de a közlekedési statisztika méri a halálos áldozatokhoz, sérültekhez köthető veszteséget is. Ezt az úgynevezett fajlagos baleseti értéken keresztül mutatja be.

Egy halálos áldozat esetében a baleseti érték 2014-ben 272 millió forint volt, a súlyos és könnyű sérültekre pedig 36,5 milliós, valamint 2,6 milliós összeg jutott. Az összegek azóta évről évre nőttek, 2017-ben már egy halálos áldozatnál 290 millió forintot tett ki. Ez alapján a halálos áldozatokkal, súlyos és könnyű sérültekhez köthető baleseti érték 2017-ben 451 milliárd forintra rúgott, az idei első félévben pedig meghaladta a 200 milliárd forintot - ráadásul ezek az összegek nem tartalmazzák az autókban keletkezett károkat. Az említett összegek már GDP-arányosan is 1 százalék feletti szintet jelentenek - írta a lap.

Legolvasottabb cikkeink