• nátha
    • A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

      A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

    • Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

      Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

    • Tudományos bizonyítékok támasztják alá a húsleves gyógyerejét

      Tudományos bizonyítékok támasztják alá a húsleves gyógyerejét

  • melanóma
    • Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

      Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

    • Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

      Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

    • A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

      A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

  • egynapos sebészet
    • Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

      Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

    • A kecskeméti kórház orvosa lett az Egynapos Sebészeti Tagozat elnöke

    • Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

      Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

Megmentette a gyerekeket a sofőr, amputálni kellett

Lapszemle Forrás: kisalföld.hu

A rajkai busz elé hajtott egy szerb kamion, az ütközés volt a jobb választás.

Kiss István egyetlen gondolata az volt, hogy az utasokat védje. Huszonnyolc rajkai gyereket mentett meg az a dunaszigeti buszsofőr, aki egy iskolai kiránduláson két hete Mohácsnál az eléjük hajtó szerb kamionnak hajtott. Ha elrántja a kormányt, felborulnak vagy lezuhannak a felüljáróról. Az ütközés után térd alatt amputálni kellett a sofőr lábát, rajta kívül azonban más nem sérült meg – írja a kisalfold.hu portálja.

A Baranya megyei Liptód ifjúsági táborába évek óta visszajárnak a rajkai diákok a tanév végén. Idén 28-an indultak a busszal, három kísérővel, köztük Farkas János iskolaigazgatóval. A megszokott vállalkozást bíztuk meg a szállítással, s Kiss István sofőrt kértük fel, akivel évek óta jó viszonyban vagyunk, nemcsak megbízható sofőr, emberileg is csak jókat mondhatok róla. Mindenben lehet rá számítani, egész héten velünk van ilyenkor, részt vesz a programokban, a gyerekek is szeretik, olyan, mintha egy plusz felnőtt kísérőnk lenne – mondta az igazgató.

A csoport június 28-án, vasárnap érkezett meg Liptódra, másnap a húsz kilométerre lévő Mohácsra kirándulni indultak. A napi program végeztével szálláshelyükre mentek vissza, amikor a felüljáróhoz érkezvén az M6-os autópálya lehajtójánál, a kereszteződésben nagy ívben fordulva kihajtott eléjük egy szerb kamion.

Két-három szemvillanásnyi időm maradt. Az egyetlen gondolatom az volt, hogy az utasokat, a gyerekeket védjem. Ha elrántom a kormányt, a szalagkorlátnak megyünk vagy felborulunk, rosszabb esetben lezuhanunk a felüljáróról. Úgy döntöttem, inkább fékezés közben „magam felé nekiviszem" a buszt. Lehet, hogy ha elrántom a kormányt, én nem sérülök meg, ám úgy érzem, jól döntöttem – mondta Kiss István, akit nemrégiben engedtek haza a kórházból dunaszigeti otthonába. István az ütközés után beszorult, a katasztrófavédők szabadították ki.

Tudtam, hogy nagy a baj, de végig észnél voltam, mutattam a mellettem ülő igazgatónak, hol tudja kivinni a gyerekeket a buszból – tette hozzá a buszsofőr, akinek térd alatt amputálták az egyik lábát.

Amikor az operáció után felébredtem, már túltettem magam az egészen. Nagyon jólesett, hogy a rajkai gyerekek egy fatáblát küldtek neveiket ráírva, s jobbulást kívánva. Rajkán gyűjtésbe is kezdtek, amit egy ottani család hozott be a kórházba. Kötözésre járok, majd Pécsre kell visszamennem kontrollra, Győrben lesz a rehabilitáció, s kapok egy művégtagot" – beszélt a jövőről a sofőr, aki nem mondott le arról, hogy a szakmában maradjon.