• nátha
    • A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

      A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

    • Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

      Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

    • Tudományos bizonyítékok támasztják alá a húsleves gyógyerejét

      Tudományos bizonyítékok támasztják alá a húsleves gyógyerejét

  • melanóma
    • Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

      Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

    • Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

      Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

    • A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

      A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

  • egynapos sebészet
    • Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

      Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

    • A kecskeméti kórház orvosa lett az Egynapos Sebészeti Tagozat elnöke

    • Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

      Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

Mely napokon érdekel minket az egészségünk?

Lapszemle Forrás: fuggetlen.hu

A hétfő a kezdés érzetét adja, olyan mint az új esztendő első napja.

Az egészségünkkel kapcsolatos Google kereséseket legtöbbször hét elején indítjuk – mondják a kutatók (San Diego State University, Santa Fe Institute, John Hopkins University). A kutatók elemezték az egészséghez kapcsolódó kereséseket (például: egészséges táplálkozás), amit az USA-ban kezdeményeztek, 2005 és 2012 között.
Azt találták, hogy az egészségre utaló címszavak 30 százalékkal gyakoribbak hét elején, mint a hét többi napján, és a legritkábban a szombati keresésekben fordulnak elő. Ez a mintázat ismétlődik éveken át, hétről hétre - írta a Fuggelen.hu.

A tanulmány részletezi, hogy hétfőn és kedden a szerdaihoz képest 3%-kal nagyobb az egészségre keresések aránya, míg a csütörtökihez képes már 15%-kal, a péntekihez képest 49%-kal, míg a szombatihoz képest pedig egyenesen 80%-kal nagyobb a hét elejei keresések aránya. Vasárnap az egészségre utaló keresések aránya újra emelkedik, már csak 29%-kal kisebb, mint a hét első két napján.

Megnézték a tudósok a média szerepét is a keresések heti ritmusának változásában, de az egészséges életmódra buzdító cikkek leggyakrabban szerdán jelentek meg, nem álltak összefüggésben a keresésekkel.