A jó intellektuális, kognitív képességek csak részben garantálják a sikeres iskolai pályafutást.
A szülők ezekben a hetekben döntik el, menjen-e óvodásuk felsőbb tanintézménybe. Egyfelől érezhető a nyomás a törvényhozók és sokszor az óvodák részéről, hogy igenis kezdje meg hatévesen a gyerek az iskolát. Másfelől az utóbbi években sokan visszatartották a tavaszi-nyári születésű gyerekeket, hadd játsszon még egy évet. A döntés végső soron a szülők kezében van, és döntésük nyomán nemcsak az dől el, hogyan telik gyermekük következő éve, hanem az is, milyen lesz a tanuláshoz, az iskolához való hozzáállása.
A szülők sokszor elkövetik azt a hibát, hogy iskolára késznek gondolják okos gyermeküket, akit érdekelnek a számok, a betűk, és jól tájékozódik a világban. Fontos tudni, hogy a jó intellektuális, kognitív képességek csak részben garantálják a sikeres iskolai pályafutást.Mit nézzünk, mire figyeljünk a jó döntéshez? Deliága Éva gyermekpszichológus írása a hvg.hu-n.