• nátha
    • A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

      A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

    • Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

      Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

    • Tudományos bizonyítékok támasztják alá a húsleves gyógyerejét

      Tudományos bizonyítékok támasztják alá a húsleves gyógyerejét

  • melanóma
    • Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

      Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

    • Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

      Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

    • A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

      A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

  • egynapos sebészet
    • Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

      Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

    • A kecskeméti kórház orvosa lett az Egynapos Sebészeti Tagozat elnöke

    • Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

      Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

Mi is a cím? - kérdezték másodjára a mentők

Lapszemle Forrás: mno.hu

Az első egység 40 perc múltán Suzuki személygépkocsival érkezett, majd a mentőorvos maga is hívott egy mentőt...

Rémtörténetek tucatjai jelentek már meg a hírekben arról, milyen nagy bajt tud okozni, ha a 112-es telefonszám hívása után nem érkezik időben segítség. December 20-án szerkesztőségünk maga is tapasztalhatta, hogy az előirányzott 15 percen belüli kiérkezést még a főváros viszonylag központi területén sem tudják garantálni a mentők - írta az mno.hu.

Munkatársunk kora este, 18 óra után pár perccel lett rosszul, lefordult székéről, arca elszürkült, eszméletlen állapotából percek múltán tért csak magához, de beszélni, mozdulni ezután sem bírt. 18 óra 13 perckor tárcsáztuk a 112-es segélyhívót; a központból a mentőkhöz kapcsoltak minket, ahol azt mondták, máris küldik a mentőt.

A segítség viszont nem érkezett meg, így 33 perc múltán újra telefonáltunk. Ismét a mentőkhöz kapcsoltak, ahol az illetékes visszakérdezett: „Mi is a cím?" – majd enervált hangon azt mondta, sajnos nem tud kocsit küldeni. Mintha pizzát rendeltünk volna szenteste – kiderült, hiába telt el fél óránál is több, még csak el sem indult a segítség. 

Végül az első egység Suzuki személygépkocsival érkezett meg 18 óra 57 perckor, majd elkezdték kollégánk ellátását. Azt mondta az orvos, sürgősségi osztályra kellene szállítani munkatársunkat, ezért ő is mentőért telefonált. A szirénázó jármű 20 óra 21 perckor érkezett meg, 2 óra 8 perccel az első riasztás után.

Mivel korántsem egyedi esetről van szó, természetesen megkérdeztük az OMSZ-t is, mi az oka a késéseknek. A konkrét ügyön túlmutatóan arról érdeklődtünk, mennyire gyakori, hogy ekkora késéssel érnek ki a mentőegységek, illetve mi az oka a rendszeres csúszásoknak (létszámhiány, szervezési problémák?).

Győrfi Pál kommunikációs és pr-igazgató munkatársa visszajelzett, hogy levelünket megkapták. Ám úgy tűnik, nem csak a segítségnyújtás, a válaszadás is lassan halad, sürgetésünk ellenére egy hét múltán sem kaptunk választ. Az első mentőegységtől annyit tudtunk meg, hogy amikor a riasztást kapták, még egy másik beteget láttak el Angyalföldön, onnan siettek át szerkesztőségünkhöz, a Népligethez, „nem pedig a sarkon kávéztak". Jelentősebb forgalom nem volt aznap este a környékbeli utakon.