Az egy százalék kampányban a legtöbb felajánlást begyűjtő szervezetek élbolya évek óta változatlan.
Idén kevesebben ajánlották fel adójuk egy százalékát valamely civilszervezetnek, mégis 1 milliárddal nőtt a felajánlások végső összege. Az e-szja bevezetése óta 200 ezerrel kevesebb felajánlás érkezik, de a növekvő bérek miatt nő az egy százalék kampányban a civil szervezetek támogatottsága – világította meg az ellenmondás lényegét Miha Tamás, a Human Dialog ügyvezető igazgatója az Inforádióban. A korábbi években az volt a jellemző, hogy bár nőtt a felajánlók száma, az adományozott összeg mégis stagnált – emlékeztetett. Most 10 százalékkal nőtt az átlagfelajánlás.
Miha Tamás hozzátette: az egy százalék kampányban a legtöbb felajánlást begyűjtő szervezetek élbolya évek óta változatlan, de idén is volt átrendeződés a csoportban.
A 28 ezer 1 százalékra jogosult szervezetből körülbelül 800 éri el az 1 millió forintos szintet a kampánnyal.
Hagyományosan a daganatos betegségekkel foglalkozó civil szervezetek, valamint az állatmenhelyek szerepelnek jól, de az Országos Mentőszolgálat Alapítvány is bravúros teljesítményt ért el. Az idei év egyik legnagyobb nyertese a Magyar Hospice Alapítvány, amely megduplázta a tavalyi eredményét.