• nátha
    • A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

      A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

    • Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

      Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

    • Tudományos bizonyítékok támasztják alá a húsleves gyógyerejét

      Tudományos bizonyítékok támasztják alá a húsleves gyógyerejét

  • melanóma
    • Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

      Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

    • Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

      Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

    • A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

      A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

  • egynapos sebészet
    • Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

      Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

    • A kecskeméti kórház orvosa lett az Egynapos Sebészeti Tagozat elnöke

    • Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

      Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

Miért van ilyen sok gyógyszerreklám a tévében?

Lapszemle Forrás: médiapiac.com

A tévés reklám nemcsak a már ismert, nagy márkák, hanem a kisebb brandek piaci részesedését is képes hatékonyan növelni.

Miért pörög a tévében olyan sok gyógyszerreklám? Egyáltalán megéri-e a gyártóknak, gyógyszertáraknak ennyit reklámozni? Melyik szer fogyasztása ugrik meg a leginkább a hirdetések hatására? Többek között ezekre a kérdésekre adja meg a választ a tévés sales house, az Atmedia legfrissebb kutatása, melyet a médiapiac.com ismertetett.

Az elemzés elkészítéséhez 3 fő terápiás csoport 5 alcsoportjából 15 márka és 670 gyógyszertár eladási adatait vizsgálták meg a 2014-2016-os időszakból. A szakemberek többek között azt vizsgálták, hogy milyen hatást fejt ki a piacon a heti reklámaktivitás.

Oka van annak, hogy a márkák gyártói és árusítói főleg – 93-96%-ban – a tévét választják. Ugyanis a mélyreható kutatás megállapította:
• az OTC-termékek esetében a tévé a leghatékonyabb, utána pedig – meglepő módon – nem az online, hanem a print következik
• ezen belül a probiotikumok tévés reklámjai a leghatékonyabbak
• a tévés reklám nemcsak a már ismert, nagy márkák, hanem a kisebb brandek piaci részesedését is képes hatékonyan növelni
• egy-egy kampány hatása legfeljebb 13 hétig tart ki, de minden adat azt mutatja, nem érdemes megvárni a ciklus végét, azaz a egyszeri nagyszabású és a pulzáló helyett az egyenletes/folyamatos kampány a leginkább célravezető
• egy 200 GRP-s kampány felér egy közel 20 százalékos árengedménnyel. A teljes cikk itt olvasható