• nátha
    • Vazomotoros nátha – lehet, hogy ettől szenved hetek óta?

      Vazomotoros nátha – lehet, hogy ettől szenved hetek óta?

    • Ha a koronavírus nem lenne elég: épp mindenki náthás

      Ha a koronavírus nem lenne elég: épp mindenki náthás

    • Matematikai modellezés szerint náthává szelídülhet a koronavírus

      Matematikai modellezés szerint náthává szelídülhet a koronavírus

  • melanóma
    • Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

      Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

    • A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

      A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

    • Orvosi bravúr került a Guinness Rekordok Könyvébe

      Orvosi bravúr került a Guinness Rekordok Könyvébe

  • egynapos sebészet
    • Egynapos sebészeti egység épült 2,7 milliárd forintból Kecskeméten

      Egynapos sebészeti egység épült 2,7 milliárd forintból Kecskeméten

    • "Sokkal több beteget tudunk ellátni az egynapos sebészet során"

    • Megduplázódott az egynapos sebészeti ellátások aránya

      Megduplázódott az egynapos sebészeti ellátások aránya

Mindegy, hogy kövér vagy sovány, mindenki hazudik az evésről

Lapszemle 2022.08.04 Forrás: hvg.hu
Mindegy, hogy kövér vagy sovány, mindenki hazudik az evésről

Eredményeik fontosak lehetnek azok számára, akik egészségesebb táplálkozási gyakorlatot szeretnének elérni.

Nem számít, hogy menni a súlyunk, hajlamosak vagyunk az igazság elferdítésére, ha étkezésünkről és a bevitt kalóriákról faggatnak bennünket – állítja egy új kutatás. Egy másik pedig a mögöttes okokat is tudni véli, írja a hvg.hu.

A kutatók körülbelül ezer embert kérdeztek meg, és több száz felnőttel végeztek kísérleteket egy amerikai nagyvárosban és egyetemen. Az egyik kísérlet az M&M és a mazsola közötti választást kínálta snackként. Amikor a résztvevők egyetemi diáktársaik jelenlétében voltak, mindössze 12 százalékuk választotta az egészségesebb mazsolát. Amikor azonban a résztvevők egy másik egyetemről érkezett ismeretlen hallgatókkal voltak együtt, ez az arány 31 százalékra nőtt. Hogy mi ennek az oka? A kutatók azzal érveltek, hogy az emberek gyakran azért választanak egészségesebb ételeket, hogy pozitívabb benyomást keltsenek másokban. „Eredményeink nagyon fontosak lehetnek azok számára, akik egészségesebb táplálkozási gyakorlatot szeretnének elérni" – írják a szakemberek a Psychology & Marketing folyóiratban.

Legolvasottabb cikkeink