Komoly károkat okozhat, ha valaki valamilyen csodaszer miatt nem kéri az orvosilag indokolt terápiát.
Szinte végtelen azoknak a csodaszereknek a száma, melyeket egyre körmönfontabb módon igyekeznek eladni az elkeseredett és gyógyulásra vágyó betegeknek. Legutóbb hamis interjúval próbálta népszerűsíteni termékét egy cég, visszaélve a Semmelweis Egyetem és egy kardiológusprofesszor nevével. A Gazdasági Versenyhivatal folyamatosan bírságol ugyan, de a több tízmilliós büntetések ellenére is jövedelmező üzlet megtéveszteni a gyanútlan vásárlókat, akiknek az életükbe kerülhet, ha hisznek a csalóknak - írta a népszava.hu összeállításában.
Az oldal valószínűleg nem csak Préda István nevével élt vissza, találtunk olyan korábbi, tárolt változatot a Google segítségével, amelyben az említett interjú nem vele, hanem dr. Berkes Máriával készült, akire úgy hivatkoznak, mint „vezető kardiológus, főorvos Kardiológiai rehabilitációs centrumban Balatönfüreden” (sic!). Ez a példa is jól mutatja, mennyire fontos, hogy igazi orvosokkal konzultáljanak a betegek, mielőtt bármit megvesznek az interneten, mert olykor hiába szerepel egy fotó és egy név, messze nem biztos, hogy az adott szakember valóban ajánlaná a készítményt - írta a lap.
Nem ez az első eset, hogy egy cég próbálja megtéveszteni a vásárlókat. A Gazdasági Versenyhivataltól megtudtuk, 2017-ben 30, 2018-ban 28 esetben hozott tisztességtelen kereskedelmi gyakorlattal kapcsolatos döntést, és bírságolt, sokszor több tízmillió forintra büntetve a cégeket. Mindennek ellenére is nagy üzlet manapság gyógytermékeket árulni, ez vitathatatlan. A hirdetők pedig olykor teljesen etikátlanul és jogilag is vitathatóan járnak el, amikor valótlan dolgokat állítanak. Ráadásul ezek a torzítások sokszor csak hosszú idő után derülnek ki, már ha egyáltalán. Erre jó példa a már említett hamis interjú is. Továbbiak a teljes cikkben