A lényeg, legyünk határozottak, és ne féljünk panaszt tenni.
Savanyú tej, molyos búzadara, gyanús ásványvíz – néha előfordul, hogy minőségi probléma van a vásárolt termékkel. Vajon mit tehetünk? – tette fel a kérdést a Dunántúli Napló – online.
Ha csak otthon veszi észre a vevő, hogy a megvásárolt élelmiszer kifogásolható, jelezheti azt a vásárlás helye szerint területileg illetékes járási állat-egészségügyi hivatalnál vagy a megyei kormányhivatal élelmiszerlánc-biztonsági és állat-egészségügyi igazgatóságánál, illetve, területi illetékességtől függetlenül a NÉBIH-nél. A lényeg, legyünk határozottak, és ne féljünk panaszt tenni.
A NÉBIH-nél elmondták azt is: laboratóriumi vizsgálatot fogyasztók is kezdeményezhetnek, ez esetben azonban a vizsgálat költségei a megrendelőt terhelik. A hivatal ezért elsősorban azt javasolja a lakosságnak, hogy élelmiszer-biztonsági probléma gyanúja esetén tegyenek közérdekű bejelentést a hivatal e célból létrehozott zöld számán (06-80/263-244).
A hatóság felé tett bejelentések kivizsgálásának eredményessége szempontjából fontos, hogy a bejelentés minél több adatot tartalmazzon a kifogásolt élelmiszerre vonatkozóan. Vagyis ha lehet, szerepeljen benne a vásárlás helye (üzlet megnevezése, címe), ideje, az élelmiszer pontos megnevezése, a gyártó/forgalmazó neve, a termék gyártási száma (csomagolt áruknál), illetve a termék fogyaszthatósági/minőségmegőrzési ideje is (szintén csomagolt áruknál) – emeli ki a portál.