• nátha
    • Kutatók vizsgálják komolyan, létezik-e férfinátha?

      Kutatók vizsgálják komolyan, létezik-e férfinátha?

    • A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

      A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

    • Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

      Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

  • melanóma
    • Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

      Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

    • Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

      Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

    • A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

      A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

  • egynapos sebészet
    • Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

      Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

    • A kecskeméti kórház orvosa lett az Egynapos Sebészeti Tagozat elnöke

    • Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

      Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

Mit kezdjünk a gyanús, rossz élelmiszerekkel?

Lapszemle Forrás: BAMA

A lényeg, legyünk határozottak, és ne féljünk panaszt tenni.

Savanyú tej, molyos búzadara, gyanús ásványvíz – néha előfordul, hogy minőségi probléma van a vásárolt termékkel. Vajon mit tehetünk? – tette fel a kérdést a Dunántúli Napló – online.
Ha csak otthon veszi észre a vevő, hogy a megvásárolt élelmiszer kifogásolható, jelezheti azt a vásárlás helye szerint területileg illetékes járási állat-egészségügyi hivatalnál vagy a megyei kormányhivatal élelmiszerlánc-biztonsági és állat-egészségügyi igazgatóságánál, illetve, területi illetékességtől függetlenül a NÉBIH-nél. A lényeg, legyünk határozottak, és ne féljünk panaszt tenni.

A NÉBIH-nél elmondták azt is: laboratóriumi vizsgálatot fogyasztók is kezdeményezhetnek, ez esetben azonban a vizsgálat költségei a megrendelőt terhelik. A hivatal ezért elsősorban azt javasolja a lakosságnak, hogy élelmiszer-biztonsági probléma gyanúja esetén tegyenek közérdekű bejelentést a hivatal e célból létrehozott zöld számán (06-80/263-244).

A hatóság felé tett bejelentések kivizsgálásának eredményessége szempontjából fontos, hogy a bejelentés minél több adatot tartalmazzon a kifogásolt élelmiszerre vonatkozóan. Vagyis ha lehet, szerepeljen benne a vásárlás helye (üzlet megnevezése, címe), ideje, az élelmiszer pontos megnevezése, a gyártó/forgalmazó neve, a termék gyártási száma (csomagolt áruknál), illetve a termék fogyaszthatósági/minőségmegőrzési ideje is (szintén csomagolt áruknál) – emeli ki a portál.