A jó és rossz hangulat ugyanúgy képes átragadni egyik emberről a másikra a virtuális interneten, mint a valóságban.
A közösségi média a semmiből szakadt ránk, és felkészületlenül ért mindnyájunkat. Használatának szabályai menet közben alakultak/alakulnak, az emberre gyakorolt hatásai mostanra kezdenek kézzelfoghatóvá válni. Mivel viszonylag új területről beszélünk, egyelőre kevés komplex, átfogó elemzés áll róla a rendelkezésünkre, holott a föld népességének 40 százaléka használja a közösségi médiát. Ők átlagosan napi két órát töltenek megosztással, lájkolással, tweeteléssel, feltöltéssel.
A BBC 2018-ban kiemelt figyelmet szentel majd a közösségi média emberre gyakorolt hatására. Első írásukban azt vizsgálták meg, amit már tudunk a közösségi média ránk gyakorolt hatásairól. Egy 2014-ben Ausztriában készült tanulmányban leírják, hogy azok, akik 20 percet töltöttek a Facebookon, sokkal rosszabb hangulatba kerültek utána, mint azok, akik ugyanennyi ideig csak böngészgettek a neten. Előbbiek meg is fogalmazták: az egész nem más, mint időpocsékolás - ismertette az mno.hu.
A Kaliforniai Egyetem kutatói úgy látják, a jó és rossz hangulat ugyanúgy képes átragadni egyik emberről a másikra a virtuális interneten, mint a való világban.
Vizsgálatuk azt is kimutatta, hogy a rossz idő egy százalékkal növeli a rossz hangulatú posztok mennyiségét, és egy esős napon kiírt negatív vélemény 1,3 további negatív posztot generál a napfényes városban lakók körében is. Jó hír viszont, hogy a pozitív hangvétel ragadósabb: további 1,75 boldog posztot szül egy ilyen vélemény. Depresszió, alvás, függőség - eredmények a teljes cikkben.