Miért foglalkozik egy koreográfus formabontó cirkuszi mozgással, és sérült gyerekkel?
Bőczi Tímea, Down-szindrómás pécsi kislány kapta a Nemzeti Tehetségsegítő Tanács felfedezettjei 2013-as különdíjainak egyikét a Géniusz programban. Tímeát a cirkuszi eszközökön végzett gyakorlatokra a Baranya Táncegyüttes egykori tagja, Kovács Beatrix tanította meg, aki 1995-től honosította meg hazánkban a mozgásművészetet cirkuszi szereken. Később a PTE ETK-n szerzett wellness-szakemberi, pályázatírói képesítést. Vele készített rövid interjút a Dunántúli Napló – online.
– Mozgásművészet cirkuszi eszközökön?
– Csaknem húsz esztendeje én indítottam el az országban, St. Martin kérésére készítettem az első ilyen koreográfiát és tanítványaimmal vendégként szerepeltünk a koncertjein a Budai Parkszínpadon. Az utóbbi években aztán nagy divat lett belőle.
- Akrobatikus elemeket látok és félelmetes eszközöket.
– Elsősorban ügyesség kell hozzá. A tanár részéről pedig hihetetlen türelem és rengeteg idő, ami egy Down-szindrómás gyerek esetében meghatványozódik. Viszont amit Timi tud, az egyedülálló az egész országban! Sérülten is olyan szintre jutott, amit teljesen egészséges társai is megirigyelhetnének. Tény az is, hogy négyéves kora óta, vagyis éppen tíz esztendeje gyakorolunk együtt.
– Mit profitálhat ebből a sérült gyerek?
- Rendezett lett a mozgása, a figyelme, nagyon sokat javult a koncentrálóképessége is.
- Miért foglalkozik egy koreográfus formabontó cirkuszi mozgással, és sérült gyerekkel?
- Én mindig szerettem volna kicsit mást, és másképpen csinálni, mint ami a trendi. Főként, ha ennek előremutatók a hatásai. Mert Timi az élő példája az esélyegyenlőségnek. A csoportos bemutatókban ugyanis nem lehet kivételezni, aki rosszul mozog, az kitűnik a többi közül.