• nátha
    • Kutatók vizsgálják komolyan, létezik-e férfinátha?

      Kutatók vizsgálják komolyan, létezik-e férfinátha?

    • A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

      A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

    • Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

      Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

  • melanóma
    • Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

      Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

    • Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

      Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

    • A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

      A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

  • egynapos sebészet
    • Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

      Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

    • A kecskeméti kórház orvosa lett az Egynapos Sebészeti Tagozat elnöke

    • Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

      Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

Ne dőljünk be a reklámoknak

Lapszemle 2018.08.10 Forrás: hatvanonline.hu
Ne dőljünk be a reklámoknak

A „csodát ígérő termékeket” kínáló honlapok ismertetőjegyeit gyűjtötték össze okulásul a fogyasztóvédők.

Gyógyulással, új ismeretek gyors elsajátításával, fogyással, vagy fiatalodással kecsegtetnek az úgynevezett „csodát ígérő termékeket” kínáló honlapok. A gyakran hangzatos nevű, magukat amerikainak, vagy nyugat-európainak kiadó cégek sokszor hamis ígéretekkel, csábító hirdetésekkel tévesztik meg a vásárlókat - írta a hatvanonline.hu.

A fogyasztóvédelmi hatóság folyamatos ellenőrzésekkel védi a magyar vásárlók érdekeit, de az Innovációs és Technológiai Minisztérium kezdeményezésére együttműködnek a Nemzeti Adó- és Vámhivatallal, az Országos Gyógyszerészeti és Élelmezés-egészségügyi Intézettel és a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatallal is. A hatósági együttműködés mellett a fogyasztói tudatosság is fontos a megtévesztő cégek visszaszorításában. A „csodát ígérő termékeket” kínáló honlapok ismertetőjegyeit az alábbiakban olvashatja:

• Az ilyen típusú termékek hirdetései általában más honlapokon, jellemzően hírportálokon, cikkeket gyűjtő honlapokon jelennek meg.

• A hirdetés képére kattintva juthatunk el a terméket bemutató honlapra, melynek szövegezése gyakran magyartalan, vélhetően fordítóprogrammal készült.

• A honlapok egyszerű felépítésűek, azokon keresztül egy típusú terméket lehet csak megrendelni.

• A weblapokon sok színes illusztrációval, előtte-utána fotóval, továbbá vásárlói és véleményvezér (híres személy, orvos, kutató) általi bemutatással teszik vonzóvá a terméket.

• A termékek dobozát rendszerint „magas minőséget” szimbolizáló matricával látják el. A honlapokon is gyakoriak a különféle minősítést jelző jelvények, például „Amerika sikerterméke”, „az év legnépszerűbb terméke”, „100% elégedettség garancia”.

• Gyakori, hogy különleges akció keretében történik az értékesítés (például „50 %-os kedvezmény csak ma”, visszaszámláló óra mutatja, hány percig érhető el a termék kedvezményes áron, vagy már csak pár darab van belőle).

• A sok színes, képes információ ellenére a termékekről a lényeges információk nem érhetőek el a honlapon, például általában nincs feltüntetve a készítmények kiszerelése, tömege, térfogata vagy egységára. További, gyanút keltő jellemzők a teljes cikkben.