A bejelentések alapján dől el, hogy az adott esethez milyen szintű mentőegységet rendel el a mentésvezető.
Az Országos Mentőszolgálat Tatabányai Állomását éppen felújítják. Kívülről szigetelik és belül is serénykednek a kőművesek. A mentősök közben a mindennapos rutin szerint végzik a dolgukat. Bálint László vezető mentőtiszt fogad és kísér fel az emeletre. Nyolc óra, nyitott ablakok, rekkenő hőség, írja a kemma.hu.
Rendszeresen tartanak nyílt napokat, ahol a mentőállomás munkájával ismerkedhetnek az érdeklődők. Emellett Hősképzés is van, minden hónap utolsó hétfőjén 15 órától. Itt lehetőség van elsajátítani az újraélesztés technikáját.
Tatabánya a megyei központ, de Bábolnán, Dorogon, Esztergomban, Kisbéren, Komáromban, Nyergesújfalun, Oroszlányban és Tatán is működik mentőállomás – persze más-más felszereltséggel.
A bejelentések menete szerint ha baj van, minden pillanat hosszúnak tűnik. Mi történik a háttérben? Bálint László elmagyarázza, hogy a bejelentések alapján születik döntés arról, hogy az adott esethez milyen szintű mentőegységet rendel el a mentésvezető, illetve, hogy szükséges-e telefonos segítségnyújtás. A telefonnál lévők, az irányítók minimum mentőápolói képesítéssel rendelkeznek, és rátermettség, higgadtság, empátia szükséges ahhoz, hogy laikusok bevonásával akár telefonon is tudjanak segíteni az életmentésben.
Szorosan együttműködnek a légimentőkkel is, akik hét légibázissal fedik le az országot. Külön szervezeti egységként, de együtt dolgoznak a mentések során.