Sorra érkeznek a panaszok: csak telefonos ellátást nyújtanak a cég orvosai, elégedetlenek a páciensek.
Sorra érkeznek a panaszok: csak telefonos ellátást nyújtanak a cég orvosai, elégedetlenek a páciensek. Ilyen és ehhez hasonló vádakat lehetett hallani az Emergency Service Kereskedelmi és Szolgáltató Kft.-vel kapcsolatban. Ám sok a cáfolat – olvasható a Tolnai Népújság – online oldalán.
A cég 2007. óta látja el a sürgősségi orvosi ügyeletet a dombóvári kistérségben, és egy nem régiben zárult közbeszerzés útján újabb négy évre kapott megbízást. A rosszalló kijelentéseknek ellentmond, hogy az elmúlt öt év alatt csupán hat panaszbejelentést tettek a budapesti cég által alkalmazott orvosok munkájával kapcsolatban, kirívó esetről pedig még a kistelepülések polgármesterei sem értesültek. Az észrevételeket kivizsgálták, de sem az ÁNTSZ, sem a korábban még létező Egészségbiztosítási Felügyelet nem marasztalta el őket.
A panaszosok többnyire azt kifogásolták, hogy az ellátásukat végző orvos nem megfelelő hangnemben beszélt velük – nyilatkozta dr. Hőnyi Péter orvosigazgató, aki hozzáfűzte azt is: ez sokszor érthető, hiszen gyakori, hogy az ügyeletest egy éjszaka alatt hat-hét esetben hívják indokolatlanul – országos szinten a hívásaik 68 százaléka ilyen –, a nyolcadik alkalommal viszont már ingerültebb az orvos. A főorvos azonban szakmai hibáról nem tud.
A baj azzal van – véli dr. Hőnyi Péter -, hogy sokakban még nem tudatosult, hogy a sürgősségi ellátás nem a háziorvosi rendelés meghosszabbítása. Nem krónikus betegségekhez, belázasodáshoz kell riasztani. Azt pedig külön hangsúlyozta, hogy évente közel 7000 esethez hívják őket, így ez a hat bejelentés öt év alatt igazán nem aggasztó. De természetesen az a cél, hogy a jövőben egy se legyen.
Rédei József, az Emergency Service Kft. ügyvezetője úgy véli, a dombóvári egy jól működő ügyelet. Kérdésünkre azt is elmondta, hogy kezdéskor a kistérség valamennyi háziorvosával szerződést kötöttek, ám ügyeletre nem kényszeríthetik őket.