• nátha
    • A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

      A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

    • Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

      Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

    • Tudományos bizonyítékok támasztják alá a húsleves gyógyerejét

      Tudományos bizonyítékok támasztják alá a húsleves gyógyerejét

  • melanóma
    • Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

      Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

    • Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

      Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

    • A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

      A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

  • egynapos sebészet
    • Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

      Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

    • A kecskeméti kórház orvosa lett az Egynapos Sebészeti Tagozat elnöke

    • Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

      Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

Nem fogyasztanak a csodaszerek

Lapszemle Forrás: vg.hu

Tíz versenyfelügyeleti eljárás, nyolcvanmilliós bírság – a fogyasztószerekkel kapcsolatosan ez a Gazdasági Versenyhivatal elmúlt két éves mérlege.

Tíz alkalommal folytatott versenyfelügyeleti eljárást könnyű, gyors fogyást ígérő termékek népszerűsítésére szolgáló kereskedelmi kommunikáció vizsgálatára 2011 és 2013 között a Gazdasági Versenyhivatal – közölte képviselői kérdésre a nemzetgazdasági miniszter. Ezek között volt étrend-kiegészítő, mágnesterápiás eszköz, és alakformáló fehérnemű is. A már lezárult ügyek többségében a hatóság megállapította a jogsértést, és összesen több mint 80 millió forint bírságot szabott ki a renitens forgalmazókra – írja a Világgazdaság – online.

A GVH határozata négy cég fellebbezett, két esetben már döntött a bíróság, és helybenhagyva a hatóság döntését.
Ennél lényegesen több, 102 megkeresés érkezett az elmúlt két évben a fogyasztószerek miatt a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatósághoz és a megyei (fővárosi) kormányhivatalok fogyasztóvédelmi illetékeseihez. A panaszok általában arra irányulnak, hogy a fogyasztószer nem váltotta be az ígért hatást, és az emiatt pórul járt vásárlók a felől érdeklődtek, mit tehetnek ilyen esetben. Főleg azt követően, hogy bár ezeket a termékeket is pénz-visszafizetési garanciával értékesítik, sokszor hiába kérik a kifizetett vételárat. Jellemző, hogy a hatósági eljárás megindulása után a pénzvisszafizetés megtörténik, a kérelmező visszavonja a panaszt, így az eljárást megszüntetik.

A pénzükhöz szeretnének hozzájutni azok a panaszosok is, akik 2012-ben és 2013- az Európai Fogyasztói Központhoz fordultak egy hatástalannak bizonyult lengyel fogyasztókapszula miatt. Az ügyek kivizsgálása jelenleg is tart.