A betegek a neten keresnek, a gyógyszercégek nem ott hirdetnek.
Miközben a tíz legnagyobb hirdető között három gyógyszercég is található, az online területen egy sem. Eközben a tematikus egészségportálok látogatottsága az átlagosnál háromszor jobban, éves szinten 21 %-kal nőtt, és ma már havi hatmilliós látogatottságot produkálnak. Az emberek többsége ma már csak két forrást tart relevánsnak, ha egészségügyi témában szeretne tájékozódni: az orvost és az internetet – írja a Szinapszis Kft. Health Audit 2013 tanulmánya nyomán a Világgazdaság – online.
A netezők 89%-a az orvosi konzultáció előtt vagy után az interneten is utána néz a panaszával kapcsolatos információknak, 20% napi szinten használja a világhálót egészséggel kapcsolatos információszerzésre, további 35% hetente többször találkozik ilyen témával a neten. A böngészők 62 százalékának segített már az internet a gyógyszeres és alternatív (nem gyógyszeres) terápiák közötti választásban, és ugyancsak magas, 30 % azok aranya, akik azt mondták, hogy módosították az orvos által előírt gyógyszeradagot vagy el is hagyták a gyógyszert a neten olvasottak hatására.
A legnépszerűbbek persze a betegségekkel, orvoslással kapcsolatos írásokat (78%), ezt követik az életmóddal, egészségmegőrzéssel kapcsolatos cikkek (70%) és a gyógyszer információk, mint például mellékhatások, hatásmechanizmus, adagolás (64%) – sorolja az adatokat a portál.