Ez a sugárzásmennyiség elhanyagolható, és nem jelent egészségügyi kockázatot.
Az Amerikai Orvosfizikusi Társaság (AAPM) kutatásai szerint az utasokat kevesebb sugárzás éri az átvilágítás során, mint az átvilágításra várva, a sorban állás közben - írja az mno.hu.
A tudósok két, a Los Angeles-i Nemzetközi Repülőtéren használatban lévő testszkenner, valamint hét további, aktív használatban nem lévő eszköz sugárzáskibocsátását vizsgálták meg. Az eredmények szerint az egyes átvizsgálások annyi sugárterhelést jelentenek a szervezet számára, amennyi a repülőn alig tíz másodperc alatt éri az embert.
Ez azt jelenti, hogy egy embernek több mint 22 500 teljes testátvilágításon kellene átesnie ahhoz, hogy elérje az Amerikai Nemzeti Szabványügyi Intézet és a Egészségfizikai Társaság által megállapított még biztonságos éves sugárdózis maximumát.