• nátha
    • Kutatók vizsgálják komolyan, létezik-e férfinátha?

      Kutatók vizsgálják komolyan, létezik-e férfinátha?

    • A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

      A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

    • Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

      Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

  • melanóma
    • Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

      Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

    • Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

      Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

    • A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

      A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

  • egynapos sebészet
    • Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

      Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

    • A kecskeméti kórház orvosa lett az Egynapos Sebészeti Tagozat elnöke

    • Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

      Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

Nem szabadulunk a gyilkos légzsákoktól

Lapszemle Forrás: nol.hu

Hibás légzsák van az autójában? Ne aggódjon, ugyanolyanra fogják cserélni.

Már több mint egy éve, hogy a Takata cég elismerte, hibás légzsákokat szállított több tízmillió autóhoz, de azóta is csak egyre dagad a botrány, ráadásul számos autógyártó továbbra is ugyanazt a típust szereli új járműveibe. A japán cég termékeit 11 autógyártó több mint 30 millió autójába szerelték be, ezeket próbálják immár egy éve visszahívni – írja a nol.hu portálja.

A Takata termékeivel felszerelt autókat a légzsák meghajtórendszerének meghibásodása miatt kell visszahívni. A rendszer ugyanis ütközés esetén különböző gázok elegyét pumpálja a tömlőbe, hogy kellően gyorsan felfúvódhasson, mielőtt a sofőr, illetve utasa a műszerfalnak csapódna. A 2000 júniusában gyártott légzsákok azonban olyan meghajtógázokat tartalmaznak, melyek párás környezetben berobbanhatnak, a fémtartályuk szilánkjai pedig srapnelként repülnek szanaszét az utastérbe. Az eddigi vizsgálatok szerint több mint száz személyi sérülés és tíz haláleset írható a hibás légzsákok számlájára.

A helyzetet tovább súlyosbítja, hogy számos új autó is ugyanolyan légzsákokkal szerelve gurul ki a gyártósorokról. A tizenegy érintett autógyár közül 4 továbbra is annak tudatában árulja új kocsijait, hogy azok légzsákjait 2018-ig ki kell majd cserélnie.